ممنوعیت سفر بازیکنان شیعه فوتبال بحرین به قطر

مقامات بحرینی و قطری از سفر تعدادی از بازیکنان شیعه بحرینی برای پیوستن به باشگاه هایشان در قطر جلوگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یک منبع آگاه در بحرین که نخواست نامش فاش شود، به پایگاه اطلاع رسانی نون گفت: مقامات بحرینی و قطری از سفر "محمد عدنان" و برخی از بازیکنان شیعه دیگر برای پیوستن به باشگاهایشان در قطر و بازی در لیگ قطر ممانعت کردند. آنها مدعی شدند که آنها بدون مجوز در راهپیمایی ورزشی در زمان انتفاضه ملت بحرین در فوریه گذشته شرکت کرده بودند.
این منبع افزود: این رفتار که دولت بحرین و قطر اقدام به آن کردند، بیانگر نگاه بغض آلود طایفه ای گرایانه آنها است که وحدت منطقه خلیج فارس را تهدید می کند.
وی تاکید کرد: ورزش به طور معمول یک گروه از بازیکنان حرفه ای را بدون در نظر گرفتن وابستگی نژادی و قومی و حتی دینیشان در کنار یکدیگر جمع می کند و این اقدامات با ورزشکاران جایز نیست.
بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی نون، کمیته تحقیقات ورزشی در بحرین قصد دارد که 150 ورزشکار را به بهانه مشارکت در راهپیمایی بدون مجوز ورزشی در زمان انتفاضه ملت بحرین در فوریه گذشته توقیف کند.
"علاء حبیل" بهترین گلزن جام ملتهای آسیا در سال 2004 و "محمد السید عدنان"، " محمد حبیل"  دو بازیکن معروف بین المللی فوتبال، دو بازیکن بین المللی بسکتبال، والیبال، هندبال و گروهی از مسئولان و مدیران فدراسیون های ورزشی و باشگاهها از جمله افراد برجسته ای هستند که در این راهپیمایی شرکت کردند.
پایان پیام/

کد خبر 35144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha