مساجد بین راهی کهگیلویه و بویراحمد برای نوروز 93 ساماندهی شوند

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت ساماندهی وضعیت مساجد و نمازخانه های بین راهی مراکز تفریحی، تفرجگاهی و جاده های ارتباطی این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، مجید محنایی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد ظهر امروز(19 اسفند) در کارگروه کارگروه بررسی وضعیت فضاهای اقامه نماز در راه های مواصلاتی این استان، گفت: بر اساس بررسی ها و بازدیدهای میدانی انجام شده بسیاری از تفرجگاه ها و مساجد بین راهی این استان وضعیت مطلوبی ندارند.

وی بیان کرد: به نظر می رسد حفاظت و نگهداری از تفرجگاه ها، مساجد و نمازخانه های بین راهی کهگیلویه و بویراحمد بدون متولی خاصی رها شده و این مهم تا حد قابل ملاحظه ای موجب اتلاف هزینه ها و ذهینت های منفی از استان را بین مسافران و میهمانان ایجاد کرده است.

محنایی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ نماز در جامعه، اظهار داشت: ساماندهی جاده های ارتباطی اعم از مساجد، نمازخانه های بین راهی و بقاع متبرکه و ارتقای آن به وضعیت مطلوب در این راستا موثر است.

وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد موظف است نسبت به مکان یابی جایگاه های ساخت نمازخانه در جاده های در دست احداث پاتاوه - دهدشت، باغچه سادات، باشت - چرام، باشت - گچساران، گچساران - بهبهان، بهبهان - دهدشت، یاسوج -اقلید، یاسوج - شیراز و یاسوج - اصفهان اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست بر ضرورت ساماندهی وضعیت بهداشتی تفرجگاه ها و امامزادگان به ویژه در ایام نوروز تاکید کرد.

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی گفت: بر اساس بازدیدهای میدانی انجام شده وضعیت بهداشتی برخی امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد به هیچ وجه مطلوب و در شان یک استان صددرصد شیعه نیست.

رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان نتایج بازدید میدانی کمیته ویژه این ستاد از مراکز تفریحی، نمازخانه ها و مساجد بین راهی استان، گفت: وضعیت بهداشتی در بسیاری از مناطق زیبای گردشگری استان همچون منطقه شلال دان مطلوب نیست.

سید الیاس چراغ زاده افزود: برخی مساجد و نمازخانه های بین راهی کهگیلویه و بویراحمد با وجود پیشرفت فیزیکی مناسب تنها برای برخی کارهای جزئی و خدماتی بدون تصدی رها شده اند.

پایان پیام/

کد خبر 351483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha