توزیع ۱۰ هزار میلیارد تومان برای کمک به تولید

خبرگزاری شبستان: سخنگوی دولت اعلام کرد: دولت در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در هر برنامه ای ؛ حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان را مد نظر خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در سیزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان تصریح کرد: اصلاح قیمت های حاملهای انرژی طبیعتا فشار هزینه ها را بالا خواهد برد و قیمت تمام شده محصولات بالا می رود اما دولت 10 هزار میلیارد تومان فقط برای کمک به تولید، صنعت ، معدن و کشاورزی توزیع خواهد کرد تا این فشار را کم کند و هم حمایت مصرف کنندگان تامین شود.

وی افزود: البته در حمایت مستقیم از مصرف کنندگان نیز بخشی از هزینه های این اصلاح قیمت به مردم برگردانده خواهد شد.

نوبخت با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی به دولت هم گفت: تقریبا نیمی از این سیاست ها در جهت افزایش ضریب توسعه کشور و نیمی دیگر برای مقاوم شدن اقتصاد کشور در برابر فشارهای خارجی است.

وی با بیان اینکه در قسمت ابتدایی این سیاست ها به تحقق اهداف سند چشم انداز کشور اشاره شده است ،گفت: ایران بر این اساس در افق سال 1404 کشوری توسعه یافته و نخست در منطقه محسوب می شود و به همین خاطر اولین بند از سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی استفاده از منابع و ظرفیت های داخلی کشور است.

سخنگوی دولت افزود: بقیه سیاست های اقتصادی نیز که در جهت تامین توسعه کشور است می تواند حقوق مردم و تولیدکنندگان را همزمان تامین کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در سیاست ها و قوانین کمبودی وجود ندارد ، گفت: آنچه که تاکنون کم داشته ایم اراده برای اجرا بوده است.

وی گفت: با قوانین موجود نیازمند یک مرد مجرب و با دانش بودیم که دولت تدبیر و امید آن را در وجود آقای نعمت زاده دید و امیدواریم آقای وزیر بتواند در استیفای حقوق ملی که بخشی از آن استیفای حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است موفق و موید باشد.

نوبخت با بیان اینکه در برنامه پنجم دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و شتابان ، تامین سرمایه کافی و حمایت از تولید در دستور کار قرار دارد ، افزود: دولت با قدرت به حمایت از تولیدکنندگان ادامه خواهد داد.

وی گفت: حمایت از تولیدکنندگان در واقع حمایت از مصرف کنندگان نیز محسوب می شود زیرا با حمایت همه جانبه از تولید ؛ کیفیت محصولات افزایش و قیمت آن کاهش خواهد یافت که همان رعایت حقوق مصرف کنندگان است.

پایان پیام/

کد خبر 351505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha