روز بزرگداشت مقام شهدا سال آینده به صورت ملی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: بزرگداشت مقام شهدا سال آینده بصورت ملی برگزار می شود.

به گزارشخبرگزاری شبستان از مشهد، عابدین عابدی مقدم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ظهرامروز (19اسفند) در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و بزرگداشت شهدا در جمع خبرنگاران اظهارکرد: همایش بزرگ مروجین فرهنگ ایثار برای نخستین بار 20 اسفند در مشهد برگزار می شود.


وی به برگزاری نخستین همایش والدین شهدا در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: عطرافشانی گلزار شهدای گمنام و کوهپیمایی خانوادگی ویژه خانواده های شهدا و ایثارگران را از دیگر برنامه های این نهاد در سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

 

وی تصریح کرد: همزمان با 20 اسفند از 22 اثر فاخر، 6 کتاب، هفت نرم افزار، 6 نقاشی دیواری و سه اثر رادیویی در خراسان رضوی رونمایی می شود.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از جمع آوری یک میلیون و100 هزار نسخه از آثار شهدا خبر داد وافزود: همچنین استودیوی شاهد برای ثبت و ضبط خاطرات شفاهی شهدا راه اندازی می شود.


وی جمع آوری 42 طرح پژوهشی شامل پایان نامه و دکترا، اکران ستاد سرداران شهید و برگزاری 1500 یادواره و یادبود شهدا در سراسر استان را از دیگر برنامه های این ستاد به مناسبت سالروز تاسیس نهاد بنیاد شهید عنوان کرد.

وی تعداد گلزار شهدا در سطح استان را هزار و459 عدد دانست وافزود: در این گلزارها 15هزار و940 مزار شهید است که از این تعداد 10 هزار و 529 مورد بازسازی شده و بقیه با تفاهم نامه هایی که امضا شده در سال آینده ساماندهی می شود.


عابدی مقدم در حوزه مسکن، جذب اعتبارات مسکن و در حوزه مناسب سازی شهری این استان را دارای مقام اول کشوری دانست.


وی فعالیت های انجام شده در سال گذشته این نهاد را برطرف شدن نواقص مدارک مجروحینی که با مصوبه مجلس در کمیسیون ویژه متمرکز شده، تشکیل پیک سلامت برای رساندن دارو به اثارگران و والدین شهدا، کسب 40 مدال نقره و طلا در عناوین مختلف ورزشی و حمایت از 5997 دانش آموز وارائه خدمات به آنان اعلام کرد.

عابدی مقدم ادامه داد: برنامه های بنیاد شهید و امور ایثار گران در دولت تدبیر و امید برمبنای فعالیت های نوآورانه است که این برنامه ها در هفت محور و در قالب 65 عنوان برنامه تدوین و تا سال 96اجرایی خواهدشد.


پایان پیام/

کد خبر 351516

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha