شناسایی محرومان باید محترمانه باشد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: شناسایی محرومان باید محترمانه باشد تا عزت نفس آنان حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، در دیدار امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: در هر جامعه ای افراد نیازمند وجود دارد که به دلیل معلولیت،سالمندی و یا بی سرپرست داشتن به حمایت و کمک بیشتری نیاز دارند.


وی ادامه داد: فطرت بشری ایجاب می کند که انسانها نسبت به همنوع خود بی تفاوت نباشند و تاکید دین اسلام هم بر این نکته است.


آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه هر انفاقی که در راه خدا می شود خدای متعال عوض آن را می دهد خاطر نشان کرد: احسان و انفاق مردم به محرومان باید بیشتر و در حد شایسته باشد.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر تبریز تصریح کرد: در کمک به نیازمندان باید خلوص نیت داشت و برای رضای خداوند متعال در کار خیر قدم برداشت.


وی با بیان اینکه خدمت به مردم نباید توام با منت باشد، گفت: برخوردها طوری نباشد که نیازمندان احساس کنند نگاه غیر عزتمندانه به آنان می شود.


به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی، امام جمعه تبریز تاکید کرد: اگر برای هر خانوار نیازمند وعده مسکن، وام و یا شغل داده می شود باید عمل شود و دچار بروکراسی اداری نشود.


آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه کمیته امداد دومین نهادی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمد، خاطرنشان کرد: در نظر امام راحل محرومیت زدایی آنقدر اهمیت داشت که 22 روز پس از انقلاب کمیته امداد تاسیس شد.

پایان پیام/

 

کد خبر 351650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha