انجمن شعر آیینی مولد شعرهای تازه است

خبرگزاری شبستان: حبیبی گفت: شعر آیینی کشورمان یکی از جریان های مهم شعر پس از انقلاب اسلامی است و البته از ابتدای پیدایش شعر فارسی تا به امروز، شعر آیینی و شیعی از جریان های مهم بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمود حبیبی کسبی با بیان این که مهمترین اتفاق دفتر شعر حوزه هنری در سال 92 افتتاح انجمن شعر آیینی بوده است، گفت: سال ها مد نظرمان بود که این انجمن را راه اندازی کنیم. اما شکل جلسه برایمان مشخص شده نبود. در سال 92 بالاخره انجمن راه اندازی شد و با حضور یوسفعلی میرشکاک و علی انسانی از شاعران و نظریه پردازان شعر آیینی یک سال بی وقفه برگزار شد.


بازخوانی منظومه های عاشورایی وجه تمایز انجمن شعر آیینی است
وی با بیان این که جلسات انجمن شعر آیینی با حضور شعرای مطرح کشور برگزار شد، عنوان کرد: در این جلسات علاوه بر این که حضار و شاعران جوان، شعرخوانی داشتند و شعرهایشان مورد نقد و بررسی قرار می گرفت، توجه به آثار پیشینیان و بازخوانی منظومه های عاشورایی و آیینی گذشتگان و بحث و تبادل نظر راجع به شعر گذشتگان یکی از وجوه تمایز و نکات قابل توجه بود.


حبیبی با تاکید بر این که دستور کار جلسات شعر آیینی حوزه هنری تنها سرایش شعر نیست، اظهار کرد: اساسا از دیرباز انجمن های ادبی، دلیل و بهانه ای بوده اند برای شاعران تا با شرکت در جلسات و شنیدن اشعار تازه هم عصران خود ایده ها و مضمون های نو برای سرایش شعر بگیرند. همچنین خود شرکت در جلسات شعر باعث می شود شاعر انگیزه برای خلق آثار تازه پیدا کند و به همین دلیل انجمن شعر می تواند به خودی خود مولد شعر های تازه در موضوع برگزاری جلسات باشد.


شعر آیینی از جریان های مهم شعر پس از انقلاب است
این شاعر جوان کشورمان ادامه داد: شعر آیینی کشورمان یکی از جریان های مهم شعر پس از انقلاب اسلامی است و البته از ابتدای پیدایش شعر فارسی تا به امروز، شعر آیینی و شیعی از جریان های مهم بوده است. شعر آیینی در روزگار ما که 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، به پختگی رسیده و انتظار هم می رود که این نوع ادبی بتواند به جایگاهی برسد که از آن انتظار می رود و خودش را دوباره احیاء کند.


جای خالی مجمع و نهادی برای حمایت از شاعران آیینی احساس می شد
وی همچنین تاسیس مجمع شاعران اهل بیت (ع) را از دیگر اتفاقات مهم عرصه شعر آیینی در سال 92 دانست و گفت: جای خالی مجمع و نهادی برای حمایت از شاعران آیینی احساس می شد و با همت این مجمع و همکاری حوزه هنری در سال 92 شب های شعر انقلاب در 6 استان کشور برگزار شد که اتفاق بسیار خوبی بود و هم به ارائه آثار تازه شاعران انقلاب انجامید و هم تبادل نظر و هم فکری و دیدار شاعران انقلاب انجامید.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 351699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha