استقرار چهار خیمه نماز در طرح نوروزی هلال احمر استان زنجان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل جمعیت هلال احمر استان زنجان از ایجاد چهار خیمه نماز در عوارضی زنجان- قزوین، ورودی شهرستان های ماهنشان، قیدار و زرین آباد به ایجرود در طرح نوروزی امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، علی طاهری، مدیرکل جمعیت هلال احمر استان زنجان امروز(20 اسفند) در جمع خبرنگاران به تشریح طرح نوروزی هلال احمر در بخش امداد و نجات جاده ای و راهنمای مسافران نوروزی پرداخت و اظهار داشت: این طرح از (26 اسفند) در استان آغاز و تا (16 فروردین) سال آینده ادامه خواهد داشت.


وی از استقرار یک هزار و 220 امدادگر در هشت پایگاه ثابت و 6 پایگاه سیار در این طرح خبر داد و افزود: در همین راستا پایگاه های هلال احمر به خودروهای آمبولانس و موتورسیکلت و خودروهای نجات مجهز هستند.
 

به گفته طاهری یک دستگاه بالگرد هلال احمر نیز به صورت نمادین در 10 روز اول اجرای این طرح در پایگاه های ثابت حاضر خواهد شد.
 

این مقام مسئول در ادامه به ندای امداد به شماره 112 اشاره کرد و افزود: این تلفن گویا به مدت 24 ساعت آماده راهنمایی و امدادرسانی به مسافران و هم استانی هاست.


مدیرکل جمعیت هلال احمر استان زنجان شعار امسال هلال احمر در طرح های نوروزی را" بی گدار به جاده نزنیم و ظریف برانیم"عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: 21 پست در استان زنجان با حضور 840 نفر روز در قالب اکیپ های امداد رسانی در سطح جاده های استان زنجان مستقر خواهند شد.
 

وی همچنین از استقرار چهار خیمه نماز در این ایام در استان زنجان خبر داد و یادآور شد: این خیمه ها در عوارضی زنجان- قزوین، ورودی شهرستان های ماهنشان، قیدار و زرین آباد به ایجرود ایجاد می شوند.
 

این مقام مسئول همچینن به طرح "قرآن بخوانیم، جایزه بگیریم" در پایگاه های هلال احمر اشاره کرد و افزود: تست فشار خون و توزیع بروشورهای اماکن دینی نیز از دیگر خدماتی است که در این پایگاه ها ارائه خواهد شد.


طاهری در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح سهاب در گنبد سلطانیه، بنای رختشویخانه، غار کتله خور و امامزاده سید ابراهیم(ع) استان زنجان اشاره کرد و افزود: در این طرح امدادگران مجهز به جعبه کمکهای اولیه در این بناها مستقر خواهند شد.
 

وی به اجرای طرح بازآموزش امدادگران قبل از آغاز این طرح اشاره کرد و یادآور شد: امسال نیز 240 هزار نفر از امدادگران در این دوره شرکت کردند.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 351860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha