نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری هنرمندان استان گلستان افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری هنرمندان استان گلستان، از امروز (20 اسفند) به مدت هشت روز در تالار فخرالدین اسعدگرگانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، ابوالحسن امامی، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در جمع خبرنگاران افزود: این نمایشگاه از (20 لغایت 28 اسفند) در تالار فخرالدین اسعدگرگانی دایر خواهد بود.


وی با اشاره به اینکه تعداد 300 اثر در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته شده است، اظهار داشت: این آثار در رشته های خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، مینیاتور، تابلو فرش و چند غرفه صنایع دستی ارائه شده اند.


فصل بهار فصل آثار تجسمی اعلام شود
امامی خاطرنشان کرد: با توجه به رایزنی هایی با دانشکده های هنر، بنا شده نمایشگاه هایی فصلی و مستمر جهت ارائه آثار هنرمندان داشته باشیم.


معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه برای دومین بار تجربه برپایی نمایشگاهی در این قالب را داریم، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه های آثار هنری با فاصله های طولانی نه به ذائقه مردم و نه علاقه مندان خوش نیست.


وی ادامه داد: هرچه استمرار چنین نمایشگاه هایی بیشتر باشد و زمینه سوق دادن دانش آموخته های هنری را به این سمت فراهم کنیم، قطعا بازخورد بهتری دریافت خواهیم کرد و شاهد تاثیرگذاری بیشتر هنر در بین مردم خواهیم بود.


امامی با اشاره به ارائه ثابت آثار هنری و مردم پسند توسط اساتید دانشکده های هنر و دانش آموختگان این حیطه، اذعان داشت: اعلام فصل بهار به عنوان فصل آثار تجسمی از پیشنهادات ما در این راستا است که با توجه به هوای نو و بهاری برپایی نمایشگاه هایی به همراه کارگاه آموزشی را در دستور کار داشته باشیم.


نگاه سطحی مردم به آثار هنری نشان از اقبال پایین آن است
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه نظرسنجی در خصوص آثار هنری خود مردم هستند، عنوان کرد: اگر اثری توانست فرد را برای دقایقی جلوی خود نگه دارد، نشان از بازخورد صحیح آن دارد و در غیر این صورت، نگاه سطحی مردم به آثار هنری، اقبال پایین آن را نشان می دهد.


امامی ضمن تاکید بر حمایت مردم و مسئولان از هنرمندان و آثار آن ها، افزود: بیش از 500 هنرمند بیمه شده داریم که هنوز شاغل نیستند.


وی ادامه داد: باید شرایطی فراهم کنیم که با بسترسازی مناسب، هنرمندان را تشویق به کارآفرینی و کسب درآمد از راه هنر خویش کنیم.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 351873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha