خواسته‌ها و نیازهای گردشگران متناسب با نوع گردشگری فراهم شود

خبرگزاری شبستان: رییس دبیرخانه کانون ملی گردشگری کشور با بیان اینکه بیش از15رشته تخصصی در گیلان قابل احصاء است، گفت: خواسته‌ها و نیازهای گردشگران متناسب با نوع گردشگری فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، بهروز جلالی، رییس دبیرخانه کانون ملی گردشگری کشور، امروز(20 اسفند) در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با محوریت"خانه مسافر" در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی با بیان اینکه ستاد هماهنگی خدمات سفر در سال جاری به ستادی دائمی تبدیل شد، گفت: این ستاد با هدف ساماندهی و هدفمند کردن گردشگری در کشور در تمام طول سال فعالیت می‌کند.


وی با تاکید بر ساماندهی منازل استیجاری"خانه مسافر" به ویژه در ایام نوروز، افزود: این منازل در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان رضوی فعالیت گسترده‌ایی داشته و در ایام پیک سفر کمک حال هتلداران هستند.


جلالی با بیان اینکه هر مسافر بنا بر فرهنگ خود از هتل، مسافر خانه، چادر و ... استفاده می‌کند، اظهار کرد: مضرات و منافع استفاده از منازل استیجاری باید به اطلاع مسافران رسانده شود تا با آگاهی کامل از منازلی که ساماندهی شده و کد شناسایی دارند، بهره گیرند.


وی هدف کلی مجموعه خدمات سفر را رضایتمندی مسافران و گردشگران اعلام کرد و افزود: در کنار ایجاد رضایتمندی باید به مباحث اقتصادی گردشگری نیز توجه ویژه داشته باشیم.


دبیر حوزه نظارت و رسیدگی به شکایات ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور اضافه کرد: گردش مالی صنعت گردشگری در دنیا بالای هزار میلیارد دلار است که در کشور مورد غفلت واقع شده است.


وی با تاکید بر اینکه گردشگری را باید منطبق بر اهداف اقتصادی کنیم، اذعان کرد: امروزه گردشگری به رشته‌ایی تخصصی مبدل شده و 38 رشته گردشگری در زمینه‌های طبیعت گردی، زیارت، ورزشی، فرهنگی، سلامت، صنعتی و ... وجود دارد.
 

جلالی با بیان اینکه هر یک از رشته‌های گردشگری دارای خاستگاه خاص خود در بین گردشگران است، ادامه داد: ما باید خواسته‌ها و نیازهای گردشگران را متناسب با نوع گردشگری فراهم کنیم.


وی اسکان را امری مهم در گردشگری دانست و بر ضرورت برنامه ریزی در این زمینه تاکید کرد و افزود: خوشبختانه طبق آمار تا پایان اردیبهشت ظرفیت هتل‌های 4 و 5 ستاره کشور در بحث گردشگری خارجی پرشده است که این امر نشانه اقبال گردشگران خارجی به جمهوری اسلامی ایران است.


رییس دبیرخانه کانون ملی گردشگری کشور، با اشاره به اینکه باید زمینه‌های زیرساختی و اسکان مطلوب را در کشور فراهم کنیم، تصریح کرد: آسیب شناسی شخصی هر یک از مدیران و دبیران از حوزه خود منجر به برنامه ریزی بهتر برای سنوات بعد می‌شود.


وی با بیان اینکه گیلان از استان‌های غنی از باب مواهب طبیعی است، اذعان کرد: با قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که در گیلان موجود است بیش از 15 رشته تخصصی مانند گردشگری دریایی، فرهنگی، ورزشی، طبیعت گردی و... در این استان قابل احصا است که باید مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 351937

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha