اعزام 103 گروه جهادی محلات به مناطق محروم در سال 92

خبرگزاری شبستان: مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری 103 گروه جهادی به مدت هفت روز به مناطق و روستاهای محروم استان خدمت‌رسانی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد زهرایی در سومین ستاد برنامه‌ریزی اردوهای جهادی بسیج سازندگی استان اظهار داشت: در سال 92 همچنین 62 گروه دانشجویی به مدت 14 روز و 19 گروه میهمان در اردوهای جهادی شرکت کردند.

 

وی افزود: در مجموع 20 هزار نفر ساعت در سال 92 در مناطق محروم استان خدمت رسانی کردند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 250 تیم پزشکی به روستاهای محروم اعزام شدند که در این اقدام جهادی 4500 نفر ویزیت رایگان شدند.

 

وی اجرای پروژه‌های کوچک زودبازده در سطح روستاهای محروم استان را از دیگر اقدامات سازمان بسیج سازندگی برشمرد و گفت: در این راستا 500 پروژه در سال مالی 91 با اعتبار 70 میلیارد ریال و 250 پروژه در سال‌ مالی 92 با اعتبار 45 میلیارد ریال به همراه 50 پروژه از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت‌زدایی خاتم‌الانبیاء سپاه با اعتبار 9 میلیارد ریال اجرا شده است.

 

زهرایی به فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی در راستای تحقق حماسه اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا 22 میلیارد ریال تسهیلات برای 290 کارگاه تولیدی در زمینه‌های پرورش شترمرغ، تولید قارچ، پرورش مرغ بومی و تولید صنایع دستی هزینه شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از برگزاری کارگاه آموزشی و توجیهی در خصوص مباحث اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: در این راستا برای 1600 نفر کارگاه آموزشی برگزار شده است و 25 هسته فلاحین با محوریت محصولات استراتژیک استان نیز راه‌اندازی شده است.

 

به گزارش روابط عمومی بسیج سازندگی خراسان جنوبی، وی به همکاری سازمان بسیج سازندگی با کمیته امداد در برگزاری جشن‌ها از جمله جشن نیکوکاری و همکاری با اداره منابع طبیعی در برگزاری هفته منابع طبیعی اشاره کرد.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بر پشتیبانی و حمایت تمامی دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان‌های استان از گروه‌های جهادی تاکید کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 352255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha