قابلیت اجرای گردشگری و صنایع دستی در تحقق اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از قابلیت اجرای گردشگری و صنایع دستی در تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: گردشگری موجب ارزآوری و صنایع دستی با خود درآمدزایی و اشتغال را به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، رضا علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، امروز(21 اسفند) در جلسه مشترک روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های گیلان و تاکسیرانی با اداره کل میراث فرهنگی با محوریت ارائه خدمات بهتر در نوروز با بیان اینکه دایره مباحث این اداره کل بسیار گسترده بوده و به نوعی با همه دستگاه‌ها در ارتباط است، اظهار کرد: چند سال پیش تفاهم نامه‌ای میان شورای عالی استان و اداره کل میراث فرهنگی منعقد شده بود تا در سایه تعامل و همکاری همه جانبه در راستای حفظ و احیای بافت‌های تاریخی و میراث فرهنگی کوشا باشند که به دلیل تغییر مدیریت‌ها این تفاهم نامه اجرایی نشد.
 

وی با بیان اینکه در سال جاری با انتصاب بنده به عنوان مدیرکل مجدداً این تفاهم‌نامه در دستور کار قرار گرفت، افزود: در این تفاهم نامه تلاش بر این است تا با استفاده از خرد جمعی در مدیریت شهری به نفع مردم گام‌هایی برداشته شود.


علیزاده ادامه داد: عدم توجه به میراث فرهنگی و بافت‌های تاریخی موجب تعرض به این میراث که در واقع هویت فرهنگی ملت است، شده و باید به سمتی حرکت کنیم که کمترین تعارضات را نسبت به میراث فرهنگی کشور داشته باشیم.


وی با اشاره به کمیسیون ماده 5 اذعان کرد: برخی نگاه‌های اقتصادی و کاسب کارانه موجب شده تا در کمیسیون ماده 5 موضوعاتی مطرح شود که بر آثار تاریخی و ابنیه ما صدماتی را وارد کند.


علیزاده با رد اینکه میراث فرهنگی علاقه مند به سرمایه گذاری در شهرها نیست، اظهار کرد: میراث فرهنگی بزرگترین سرمایه ملت و بستر فعالیت‌های فرهنگی است که باید همه سرمایه گذاری‌ها با توجه به حفاظت و احیا آن صورت گیرد.
 

وی در ادامه با بیان اینکه گیلان استانی گردش پذیر است، اذعان کرد: طی سال‌های اخیر زیرساخت‌های گردشگری استان مهیا شده است و گردشگری در این استان مختص به ایام پیک نیست بلکه در تمام طول سال پذیرای مسافران است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اضافه کرد: متاسفانه خدمات ما برای مسافران به گونه‎ایی نیست که نیازهای آنان را برآورده سازد و شوراها باید یک مکانیزم حمایتی را در شهرها تعریف کنند تا بر اساس آن بتوانیم نیاز خدماتی مسافران را رفع کنیم.


وی در ادامه به حوزه صنایع دستی اشاره کرد و اظهار داشت:گردشگری و صنایع دستی از عوامل توسعه اقتصادی استان هستند که با ایجاد بنگاه‎های اقتصادی زودبازده و مشاغل خرد در ایجاد اشتغال تاثیرگذارند.


علیزاده از قابلیت اجرایی گردشگری و صنایع دستی در تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: گردشگری موجب ارزآوری و صنایع دستی با خود درآمدزایی و اشتغال را به همراه دارد.


وی از افتتاح نخستین بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در رشت خبر داد و اذعان کرد: این نمایشگاه باید در همه شهرستان‌ها ایجاد شود تا هنرمندان در آن مستقر شده و صنایع دستی به دست گردشگران و جوامع محلی برسد.


پایان پیام/

 

کد خبر 352276

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha