منویات رهبری بهترین راه برای مبارزه باقاچاق کالا و ارز در کشور می باشد

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد، بهترین راه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشو را استفاده و پیروی از فرمایشات رهبری در این زمینه دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میر محمدی، استاندار و رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد، ظهر امروز(21 اسفند) در نخستین نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در دولت تدبیر و امید که در محل سالن مرحوم حمیدیا برگزار شد گفت: بهترین راه برای مبارزه با قاجاق کالا و ارز در کشور این است که منویات رهبری به عنوان نقشه راه در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه پدیده قاچاق اثار مخرب زیادی را بر کشور تحمیل می کند افزود: بیشترین ضربه از پدیده قاچاق به تولید، تجارت، سرمایه گذاری، اشتغال و سلامت کشور وارد می شود.

 

میر محمدی، رشد تولید داخلی و حمایت از سرمایه گذاری را یکی ار راه های مبارزه با این پدیده شوم دانست و اظهار داشت: مطابق با فرمایشات رهبری باید در مسیری حرکت کنیم که زمینه های حفظ تولید، تداوم قدرت تجارت،افزایش سرمایه گذاری، ایجاد اشتعال و حفظ سلامت جامعه در کشور فراهم آید.

 

وی با اشاره به عوامل موثر در زمینه افزایش قاچاق در کشور گفت: متاسفانه در بحث تولیدات خوراکی عده ای از سودجویان محصولات بی کیفیت و ارزان خارجی را با محصولات داخلی مخلوط کرده و به مردم عرضه می کنند که این امر باعث تخریب نام محصول داخلی و بی اعتمادی مردم نسبت به تولیدات داخل می شود.

 

استاندار یزد خواستار برخورد شدید با این پدیده در کشور شد و تصریح کرد: اگر نتوانیم زمینه های لازم را جهت تولید سرمایه گذار داخلی در کشور فراهم آوریم رغبت سرمایه گذار از بین می رود و به دنبال آن شاهد گسترش کالاهای خارجی در کشور خواهیم بود.

 

وی با اشاره به صدمات ناشی از کاهش رغبت تولید از سوی سرمایه گذاران داخلی در کشور اظهار داشت: این عدم رغبت زمینه های لازم را جهت کاهش سرمایه گذاری به دنبال می آورد و پس از آن شاهد افزایش بیکاری در جامعه خواهیم بود.

 

رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد ، رشوه گیری را یکی از عوامل رشد قاجاق در کشور دانست و گفت: در این حوزه باید به سلامت و پاک دستی نیروهای مبارزه کننده و همچنین حفظ صداقت و پاسداری از ارزش های اخلاقی و دینی توجه ویژه ای داشته باشیم.

 

وی بحث مبارزه با قاچاق در همه حوزه ها از جمله سه بخش سلامت، اسلحه و اشیاء عتیقه را بسیار حساس و مهم دانست و خواستار دقت بیشتر مسئولان در این سه حوزه شد.

 

وی با شاره به معضل قاچاق دارو در کشور خواستار اطلاع رسانی صحیح به مردم و بیماران در خصوص مضرات داروهای قاچاق شد و گفت: مسئولان و مردم باید با کمک یکدیگر و مقابله با قاچاق دارو مانع از قرار گرفتن سرمایه ملی در دست دیگران شوند.

 

استاندار یزد، در بخش دیگری از سخنان خود از اعضاء این کمیسیون خواست تا در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز دقت نمایند تا اصل حمایت از سرمایه گذاران مد نظر قرار گیرد و اقدامات انجام گرفته در این حوزه باعث دلسردی و بی رغبتی سرمایه گذاران داخلی نشود.

 

وی بر امر اطلاع رسانی دقیق و گسترده در زمینه مبارزه با قاچاق تاکید کرد و خواستار مشارکت هر چه بیشتر مردم در زمینه اجرای مرحله دوم طرخ هدفمندی یارانه ها و اجرای اقتصاد مقاومتی شد و از مسئولین خواست تا در این موارد، مراقبت لازم را معمول دارند.

 

پایان پیام/

کد خبر 352347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha