ضرورت آسیب شناسی برای جلوگیری از بروز آسیب های فرهنگی چهارشنبه آخر سال

خبرگزاری شبستان: نایب رییس شورای فرهنگ عمومی و استاندار اصفهان، اظهار داشت: در راستای جلوگیری از بروز آسیب های فرهنگی اجتماعی چهارشنبه آخرسال باید آسیب شناسی انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، رسول زرگرپور، نایب رییس شورای فرهنگ عمومی و استاندار اصفهان، در این جلسه با اشاره به نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال گفت: برای جلوگیری از بروز آسیب هابی فرهنگی و اجتماعی در این خصوص لازم است، آسیب شناسی شود و سپس برنامه ریزی و سیاست گذاری شود.

 

وی افزود: در مبارزه با آسیب های فرهنگی و اجتماعی لازم است نه تنها با معلول ها مبارزه کنیم بلکه باید علت ها نیز شناخته شده و مورد هدف و توجه قرار گیرند و بهتر و دقیق تر به امور پرداخته شود.

 

حجت الاسلام احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای فرهنگ عمومی، نیز در این جلسه گفت: برای جلوگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی نقش مهمی دارد و لازم است بسیار هوشمندانه عمل کند.

 

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی لازم است به صورت تخصصی روی آسیب های اجتماعی و فرهنگی کار نماید و متناسب با وضعیت فرهنگی و اجتماعی و هم چنین وضعییت جغرافیایی استان مصوباتی تصویب و اجرا شود.

 

وی تقویت اعتقادات دینی جوانان و نوجوانان در جلوگیری از گرایش به تخلفات فرهنگی را عامل مهمی عنوان کرد و ادامه داد: لازم است در نشست هایی با حضور کارشناسان حوه و دانشگاه و صدا و سیما برگزار و مستند سازی دینی به صورت جدی آغاز شود تا نقشه راه برای جوانان و نوجوانان ایجاد شود.

 

حجت الاسلام محمد قطبی، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نیز در این جلسه گفت: طبق مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی استان، نیروی انتظامی در هرجلسه گزارشی از وضعییت آسیب های اجتماعی استان ارایه می دهد و همچنین پیشنهادات و راهکارهایی که مرتبط با فرهنگ عمومی است در این جلسه ارائه می شود.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان، وی افزود: در خصوص آسیب های فرهنگی و اجتماعی باغ تالارها چندین نشست با حضور مسئولان و دست اندرکاران برگزار شده و اطلاعات لازم را جمع آوری کرده ایم.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان تصریح کرد: نظام نامه مدیریت فرهنگی تالارهای عقد و عروسی به منظور رشد اخلاقی در جامعه و پیش گیری از رفتارهای منافی عفت عمومی تدوین شده است.

 

گفتنی است، در پنجاه و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان، نظام نامه مدیریت فرهنگی تالارهای عقد و عروسی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 352465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha