کانون های مساجد پرچمدار عمق بخشیدن به باورهای دینی مردم است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان تفرش گفت:‌ کانون های فرهنگی هنری مساجد پرچمدار عمق بخشیدن به باورهای دینی مردم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،‌ حجت الاسلام سید محمد مومنی امام جمعه شهرستان تفرش (21اسفند) د رمراسم بزرگداشت بیست و یکمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان تفرش گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد امروزه به مهمترین مکان برای عمق بخشیدن به باورهای دینی مردم و نهادینه کردن آموزه های دین مبین اسلام تبدیل شده است.


وی افزود:‌ مقام معظم رهبری در سالیان متمادی در خصوص فرهنگ جامعه اظهار نگرانی کردند و ما وظیفه داریم برای رفع نگرانی های ایشان با برنامه ریزی صحیح و به کارگیری ابزار فرهنگی در جهت رفع نگرانی مقام معظم رهبری گام برداریم.


حجت الاسلام مومنی ادامه داد:‌ حضرت امام خمینی (ره)‌فرمودند" از تسلیحات و قدرت نظامی دشمن نترسید بلکه از زمانی بترسید که مساجد از حضور افراد خالی شده اند"و در راستا ما باید با انجام کارهای فرهنگی خوب و اثر گذار در مساجد و با همکاری همه ارکان مسجد سعی در حضور هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به مسجد و رونق این اماکن مقدس داشته باشیم.


‌‌امام جمعه تفرش اظهار کرد:‌ کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان در امر جذب جوانان و نوجوانان بسیار خوب کار کرده، و طرح های خوبی را آنها در این کانون ها انجام می دهند.


در ادامه این مراسم حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری،‌ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: تقویت مساجد،نماز جماعت و ترویج فرهنگ حضور در نماز جمعه از مهمترین محوریت برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد است.


حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: توسعه و ترویج فرهنگ نماز با استفاده از پتانسیل های کلیه دستگاه های اجرایی و تشکل های مردمی برنامه مدون ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد است.


مسئول دبیرخانه مساجد استان مرکزی با اشاره به نقش تاثیرگذار مصلی ها در ترویج فرهنگ نماز گفت: تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد در جوار مصلی ها یکی از راه های جذب جوانان به نماز و تشویق به درک مسائل دینی است.


وی در ادامه تصریح کرد: یکی از طرح های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال آینده توسعه طرح تلاوت نور است که در این طرح هر روز یک صفحه از قرآن در مساجد تلاوت می شود و در این طرح 29 هزار مسجد مشارکت دارند.


حجت الاسلام ذوالفقاری گفت:‌ قرآن کریم درد خصوص فعالیت در مسجد می فرماید وقتی کاری در جهت فرامین الهی و قرآن کریم باشد در آنکار ثابت قدم باشید و مایوس نشوید و اختلافات را کنار بگذارید و همگی درراستای هدفتان همت کنید.


در این آئین که با حضور مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان های تفرش، آشتیان و کمیجان برگزار شد ضمن تقدیر و قدردانی از روسا و رابطین ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این سه شهرستان از حسین عنایتی مسئول کانون شهید علی حسینی آشتیان، محمدیوسفی مسئول کانون شهدای چهرقان کمیجان، سمانه آقابابایی مسئول کانون شهید حیدری تفرشو مهدی طهماسبی مسئول کانون برترحضرت بقیه الله(عج) آشتیان به خاطر تلاش در جذب وبرنامه های فرهنگی تقدیر شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 352474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha