مذاکرات هسته ای نه فتح الفتوح است و نه عزت ملت ایران را از بین می برد

خبرگزاری شبستان: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:ما معتقدیم مذکرات هسته ای نه فتح الفتوح است و نه شرف و عزت ملت ایران را نابود ساخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در یادواره و 400 شهید شهرستان تفت و بزرگداشت سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان و حجت الاسلام یحیی زاده نماینده فقید مردم این شهرستان در مجلس شورای سلامی که در محل مصلی نمازجمعه این شهرستان برگزار شد گفت: ما معتقدیم مذکرات هسته ای نه فتح الفتوح می باشد و نه شرف و عزت ملت ایران را نابود می سازد.


وی با بیان اینکه ملت ایران همیشه دنباله رو و مطیع ولایت فقیه بوده است، افزود: در این زمینه مذاکرات هسته ای نیز چراغ راه ما ولایت فقیه است و راه ما، راهی است که ایشان تعیین می‌کنند و باید از تندوری و کندروی در این راه پرهیز کنیم.


امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه آمریکا تحریم ها را عامل موافقت ایران با این مذکرات اعلام می کند، گفت: این یک دورغ بزرگ است زیرا اگر تحریم‌ها موثر بود، بسیار بیش از این و در سال 91 باید ما پای میز مذاکره حاضر می شدیم.


وی تدبیر رهبری را تنها عامل موثر در مذاکره ایران با کشورهای اروپایی و غربی دانست و تصریح کرد: رهبری قبل از انتخابات ریاست جمهوری فرمودند که چشم من از مذاکره آب نمی‌خورد اما مخالفتی نیز با آن نمی‌کنم زیرا می‌دانم که مسئله آنها بمب اتم و مسئله هسته‌ای نیست .


عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به ملاقات اخیر خانم اشتون با سران فتنه گفت: این اقدام آن ها به خوبی نشان می دهد که مشکل آن ها تنها انرژی هسته ای نیست بلکه به فرموده مقام معظم رهبری مشکل اصلی آنها اصل و هویت نظام اسلامی می باشد.


وی ضمن تقدیر از مواضع بسیار شجاعانه رئیس قوه قضائیه بیان کرد: فتنه‌گران عملاً با این ملت مبارزه کردند و امید آمریکا شدند و بان‌کی‌مون اکنون از آنها حمایت می‌کند و دیدار اشتون با آنها نیز جرقه‌ای در راستای زنده کردن بحث حقوق بش در ایران بود.


آیت الله خاتمی، با بیان اینکه ما همراه ولایتیم و راه ما، راهی است که ایشان تعیین می‌کنند و تند و کند نیز نمی‌رویم افزود: مردم امروز نگاه کنند و ببینند که رهبری کجا ایستاده و چه مواضعی دارد و دانشمندان و صنعتگران وارد میدان شوند و اقتصاد مقاومتی را سامان دهند.

 

وی از ولایت و وحدت به عنوان رمز پیروزی انقلاب در مقابل توطئه های گوناگون دشمنان یاد کرد و گفت: ما تا آخرین نفس و قطره خون خود، حامی ولایت باقی خواهیم ماند.

 

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود از شهداء به عنوان چراغ فروزان جامعه یاد کرد و افزود: شهدا و ملت پیروز ایران در زمان جنگ سخت با شعار مقاومت به میدان رفتند، امروز هم که دشمن با جنگ نرم می‌خواهد نظام اسلامی را براندازد، تنها راه تقابل، مقاومت است.

 

وی تصریح کرد: البته مقاومت هزینه هم دارد که مردم هزینه مقاومت را سال‌ها پیش با تقدیم 220هزار شهید و با اشک چشم خود پرداختند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وصیت نامه شهدا افزود :این پیام شهداست که نظام را از جانتان بیشتر دوست داشته باشید و در کمتر وصیت‌نامه شهیدی است که نگفته باشد امام را تنها نگذارید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، نظام اسلامی را یادگار شهیدان دانست و خاطرنشان کرد: حفظ این نظام اسلامی برای هر کس وظیفه‌ای را تعیین می‌کند و برای مسئولان ما این وظیفه را تعیین می‌کند که مردم را بدبین نکنند و ارباب رجوع را تکریم کنند.

 

امام جمعه موقت تهران از کارمندان دولت به عنوان تابلوی نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و خطاب به آنان گفت: مردم شبانه‌روز با شما سر و کار دارند؛ باید بدانید عملکرد شما چه خوب و چه بد پای نظام اسلامی نوشته می‌شود.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 352611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha