جشن اشتغال و توانمند سازی 3 هزار و 300 خانواده کمیته امداد هرمزگان

خبرگزاری شبستان: جشن اشتغال، کاریابی و توانمند سازی 3 هزار و 300 خانواده کمیته امداد امام خمینی هرمزگان امروز در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان، سرپرست کمیته امداد امام خمینی کشور امروز در این جشن تصریح کرد: امسال 120 هزار خانوار زیر پوشش این نهاد خودکفا و از حمایت ملی خارج شدند.
 

انواری افزود: 55 درصد از طرح های اشتغالزایی در حوزه کشاورزی و دامداری ،30 درصد طرح های خدماتی و مشاغل خانگی و 15 درصد صنایع دستی بوده است.
 

وی با بیان اینکه در صورت تامین منابع مالی در سال آینده 500 هزار فرصت شغلی در حوزه های روستایی و شهرهای زیر 20 هزار خانوار ایجاد می شود، خاطرنشان ساخت: در 3 سال گذشته با خارج شدن 300 هزار خانوار از پیکره حمایتی کمیته امداد ، 500 میلیارد تومان در بخش پرداخت مستمری به مددجویان صرفه جویی شده است.
 

سرپرست کمیته امداد کشور، یادآور شد: امسال نزدیک به هزار و 500 میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری شده که 50 میلیارد تومان آن در جشن نیکوکاری جمع اوری شده است.

 

به گفته وی، یک میلیون و 50 هزار زن سرپرست خانواردر کشور با حدود 700 هزار فرزند زیر پوشش کمیته امداد نهاد هستند که تلاش می شود با توانمند کردن ان اقشار از طریق اشتغال زایی، بسته های تشویقی ازدواج و مراقبت های تحصیلی دانش آموزان از آنها حمایت شود.

 

انواری تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون70 هزار واحد مسکن مددجویی برای مددجویان کمیته امداد ساخت، اجاره، بازسازی و نوسازی شده است و تلاش می شود در سال آینده نیز خانه های ارزان و کوچک با کمک نیکوکاران و دستگا هها برای مددجویان ساخته شود.

 

سرپرست کمیته امداد امام خمینی کشور، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی گفت: ارتقا سطح زندگی اقشار کم بضاعت، توانمندی خانواده ها از طریق اشتغال ازدواج و مسکن مراقبت های تحصیلی دانش آموزان و مهارت آموزی از مهمترین اقداماتی است که این نهاد به منظور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در سال آینده دنبال می کند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 352654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha