برگزاری بیش از 17 هزار و 830 نفر دوره آموزش مهارتی در همدان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، از برگزاری بیش از 17 هزار و 830 نفر دوره آموزش مهارتی طی سال جاری در سطح این استان خبر داد.

علیرضا مهرابی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: یکی از دغدغه های مهم امروز جامعه، ایجاد اشتغال پایدار است که این اشتغال پایدار تنها در سایه مهارت آموزی به دست می آید.

 

وی با اشاره به تحقق 102 درصدی تعهدات ایجاد مهارت و برگزاری کارگاه های مهارت آموزی در سطح استان طی سال جاری تصریح کرد: بیش از 17 هزار و 830 نفر دوره و بیش از 36 میلیون و 950 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی طی سال جاری در سطح استان برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه ایجاد کارگاه های مهارت آموزی در 10 بخش تعریف شده است، افزود: این کارگاه ها شامل کارگاه پادگان، ثابت شهری، روستائی، زندان، سیار شهری، صنایع-اصناف، صنایع-ضمن کار، استاد-شاگردی نوین، جواردانشگاهی و درمان اجباری است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در ادامه گفت: تعداد آموزشگاه های فعال فنی و حرفه ای در سطح استان 181 مورد است که 122 حرفه در این مراکز به علاقه مندان آموزش داده می شود.

 

مهرابی با بیان اینکه 32 آموزشگاه استان جزو آموزشگاه های جدید التاسیس هستند، اظهار داشت: رویکرد این اداره در راستای گسترش آموزشگاه های آزاد و ایجاد آموزش های جدید و مورد نیاز جامعه است.

 

وی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی های آموزش فنی و حرفه ای، آموزش مبتنی بر شغل و شایستگی شغلی است، تصریح کرد: این آموزش ها به صورت کوتاه مدت و برای کلیه افراد در سن کار است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 352773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha