هزینه کرد سرمایه‌های نفتی برای ساخت حمام خون

خبرگزاری شبستان: بیشترین نفت دنیا در جهان اسلام است که وهابیت این نفت را به استعمارگران فروخته و با پول آن از‌‌ همان دشمن اسلحه خریداری کرده و به جای استفاده علیه دشمن، اسلحه را روی مسلمانان می‌کشد.

حجت الاسلام مهدی فرمانیان رییس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب قم در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان اظهار کرد: به نظر می رسد مهم ترین معضل امروز جهان اسلام بحث تکفیر است؛ تفکیری که از اراده ابن تیمیه رهبر فکری و معنوی وهابیت سرچشمه می گیرد.
وی ادامه داد: به دلیل آن که در خصوص وهابیت نص صریحی در کتاب و سنت وجود ندارد، آنها مسلمانان را تکفیر کرده و این تکفیر موجب شده اکثر جنگ هایی که در دنیا اتفاق می افتد، متعلق به جهان اسلام باشد که آن هم همیشه یک طرف آن پای وهابیت در میان است که با کمک قدرت و ثروت عربستان به فعالیت و آتش افروزی های خود ادامه می دهد.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: به نظر می رسد سیاست خارجی عربستان تحت تاثیر وهابیت، بهم ریختن جهان اسلام است و هر کجا این فرقه ضاله پا گذاشته است، تفرقه ایجاد کرده و مسلمانان را به جان خود انداخته و کینه و بغض و اختلاف افکنی را میان مسلمانان ترویج داده است.
وی تاکید کرد: با رویکرد تکفیری که وهابیت اکنون از خود به منصه ظهور گذاشته، جهان اسلام را وارد جنگ مذهبی می کند که در این میان بیشترین سود را استکبار می برد؛ از آنجا که بیشترین نفت دنیا در جهان اسلام است، وهابیت این نفت را به استعمارگران فروخته و با پول آن از همان دشمن اسلحه خریداری کرده و به جای استفاده علیه دشمن، اسلحه را روی مسلمانان می کشند.
حجت الاسلام فرمانیان با بیان اینکه در این میان عده ای از جوانان خام نیز که از پشت پرده این قضایا و قدرت طلبی های عربستان خبر ندارند با قصد قربت به سوی مسلمانان اسلحه می کشند، ابراز کرد: ما نمونه هایی از این دست را در طول تاریخ داشتیم؛ عده ای بودند که با قصد قربت به روی امام حسین (ع) شمشیر کشیدند و وارد کارزار با حضرت (ع) شدند.
رییس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب قم با تاکید بر اینکه متاسفانه مساله تکفیر در جهان اسلام باعث شده اسلام هراسی در جهان به صورت جدی مطرح شود، عنوان کرد: با این اتفاق هر قطعنامه ای در سازمان بین الملل علیه هر کشور اسلامی به راحتی تصویب می شود و این به دلیل آن فضایی است که عربستان و وهابیت به وجود آوره اند؛ وهابیت با این اقدامات خود، دین اسلام را دینی خشونت طلب، خونریز، بی رحم حتی به خودی و به تبع آن دارای پیامبری خونریز و خشن معرفی کرده است.
حجت الاسلام فرمانیان افزود: اگر وهابیت دست از تکفیر بر ندارد جهان اسلام را به حمام خون تبدیل می کند همانطور که نمونه هایی از آن را در گوشه های از کشورهای سوریه و عراق شاهدیم؛ با این اقدام جنگ مذهبی میان شیعه و سنی رخ خواهد داد.
رییس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب قم در یادآور شد: در این میان بزرگان اهل سنت و شیعه باید هوشیارانه برخورد کرده و پیروان مذاهب نیز اقداماتی که موجب ایجاد تحریک عواطف می شود یا هر کاری که باعث هتک حرمت و توهین به اعتقادات و مسائل مذاهب دیگر می شود را انجام ندهند تا با این عمل در پیش آمدن جنگ مذهبی در جهان اسلام جنبه پیشگیرانه داشته و شاهد قتل و غارت انسان های بی گناه بی شماری نشویم.
پایان پیام/
 

کد خبر 352962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha