آمادگی کامل استان قزوین برای استقبال از مسافران نوروزی

خبرگزاری شبستان: معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: با توجه به مجموع برنامه های تدارک دیده شده، استان آمادگی کامل را برای استقبال از مسافران نوروزی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، منوچهر حبیبی عصر روز گذشته (24 اسفند) در نشست خبری که در مدرسه امید برگزار شد، بیان کرد: یکی از محورهای چهارگانه توسعه استان، گردشگری است و استان قزوین به لحاظ جغرافیایی و آب و هوایی موقعیت استراتژیک و ویژه ای دارد و می توان از این امر استفاده کرد و صنعت گردشگری را رونق دهیم.
 

وی ادامه داد: تحقق این امر نیازمند یک کار تیمی است تا به هدف خود در حوزه گردشگری دست یابیم و البته برای جذب گردشگر باید بهترین زمان و مکان را نیز انتخاب کرد که یکی از این بهترین زمان ها، ایام نوروز است و باید از این فرصت به خوبی بهره برد.
 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: اگر استان قزوین را به خوبی معرفی کنیم در جذب گردشگر شرایط بهتری را خواهیم داشت و از همین رو نیز ستاد خدمات سفر استان به ریاست استاندار و عضویت دستگاه های اجرایی دو ماه پیش کار خود را آغاز کرد و در مجموع برنامه هایی تدارک دیده شد که نشان می دهد استان آمادگی کامل را برای استقبال از مسافران نوروزی دارد.
 

وی تصریح کرد: در این ایام، کار مدیران مضاعف است زیرا میزبان مردم استان های مختلف کشور هستیم و باید تلاش شود تا رضایت مردم را جلب کنیم و از همین رو نیز نشست های مختلفی برگزار شده و برنامه ریزی صورت گرفته است.
 

حبیبی تأکید کرد: در نشستی که با شهرداران داشتیم بر این نکته تأکید شد که با توجه به موقعیت شهرهای قزوین و قرارگیری آن در کنار آزادراه ها و بزرگراه ها و حضور میهمانان مختلف، باید در زیباسازی و آذین بندی تلاش شود به طوری که ورودی شهر خود با مسافران حرف زده و آنها را دعوت به حضور در شهر کند.
 

وی با اشاره به وظایف دستگاه های خدمات رسان اظهار کرد: دستگاه های خدمات رسان باید در این ایام کشیک هایی با اختیار تام داشته باشند تا بتوانند مسائل را حل و فصل کنند و این دستگاه ها حق ندارند، آب، برق و گاز را قطع کنند مگر اینکه این کار با هماهنگی فرمانداری صورت گیرد.
 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین خاطر نشان کرد: همچنین با هماهنگی صورت گرفته از 20 اسفند تا 15 فروردین ماه حفاری ممنوع است و نباید حفاری در سطح شهر صورت گیرد.
 

وی توضیح داد: از دیگر موضوعات مهم نظارت بر واحدهای اقامتی، رستوران ها و مراکز پذیرایی است که دستگاه های ذی ربط باید در این خصوص اقدام کنند و نظات کافی را داشته باشند؛ 100 مسجد نیز به صورت شبانه روزی در این ایام آماده حضور مسافران نوروزی است.
 

حبیبی در ادامه با اشاره به کاهش تصادفات گفت: حضور راهداران با لباس های فرم از دیگر اقداماتی است که در این ایام صورت می گیرد تا ان شاالله با خدماتی که در این حوزه ارائه می شود، میزان تلفات را به صفر برسانیم که البته در سال 92 نسبت به سال 85 تلفات جاده ای 50 درصد کاهش داشته و در سال جاری نیز 17 درصد کاهش را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.
 

وی یادآور شد: 800 کلاس درس، 19 هتل و میهمانپذیر، واحد اقامتی و مهمانسرای ادارات برای اسکان مسافران نوروزی در قزوین به کار گرفته شده است و استان قزوین با تمامی امکانات و ظرفیت به استقبال مسافران نوروزی می رود.
 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین در پایان در خصوص ورودی های شهر قزوین افزود: در راستای جذب گردشگر، شش ورودی برای شهر قزوین تعریف کرده ایم که اینها باید زیبا، ایمن و چشم نواز باشند و کمک کنند گردشگر بیشتری داشته باشیم.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 353191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha