ابهام زدایی شخصیت ملانصرالدین با انتشار کتاب

کتاب پژوهشی «اتیمولوژی شخصیت ملانصرالدین» نوشته سالار عبدی منتشر شد. به گفته نویسنده، این کتاب روشن‌کننده برخی از ابهام‌ها درباره شخصیت ملانصرالدین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، عبدی در این باره به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: این کتاب حاصل پژوهش چندساله من است که از بخش‌ها و قسمت‌های متعددی درباره شناخت شخصیت و چیستی و کیستی ملانصرالدین تشکیل شده است.

وی افزود: شخصیت ملانصرالدین در تاریخ اجتماعی و همچنین تاریخ ادبیات ایران بسیار مشهور و در عین حال بسیار مبهم است. این کتاب می‌تواند جواب برخی از این ابهامات را به مخاطبان ارایه کند.

این پژوهشگر در ادامه به بخش‌های مختلف کتاب «اتیمولوژی ملانصرالدین» اشاره کرد و گفت: «وجه تسمیه ملانصرالدین»، «نصرالدین و جحا»، «تاریخ حیات ملا نصرالدین»، «رد پای نصرالدین در آثار بزرگان»، «نصرالدین در آیینه اقوام و ملل»، «سیر تالیفاتی که با محوریت نصرالدین به چاپ رسیده است»، «ویژگی‌های شخصیتی نصرالدین» و «نصرالدین و زندگی‌های امروزی» از جمله مباحث مطرح شده در این کتابند.

عبدی در پایان گفت: پژوهش من درباره ملانصرالدین رویکردهای دیگر را نیز دربر می‌گیرد که به دلایلی ترجیح دادم آن‌ها را در کتاب بعدی‌ام مطرح کنم.

«اتیمولوژی شخصیت ملانصرالدین» نوشته سالار عبدی با تیراژ هزار نسخه، 110 صفحه و بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات «نسیم دانش فردا» روانه کتابفروشی‌ها شده است.

خلاصه‌ای از این کتاب در فصلنامه تخصصی بنیاد تاریخ انقلاب اسلامی ایران در سال 1387 و در دو شماره 89 و 90 در سال 1387 به چاپ رسیده است.

عبدی، شاعر، منتقد، پژوهشگر و مدرس دانشگاه پیام نور است.

به قلم او تاکنون چند کتاب پژوهشی و مجموعه شعر منتشر شده که از آن میان می‌توان به «نام او عشق است، آیا می‌شناسیدش؟ تاملی بر شاعرانگی حسین منزوی» و مجموعه شعرهای «ختم سخن ، توفانی ام»، مجموعه رباعی‌های «سمفونی غربت» و «توفانم و اندیشه من اشراقی ست»، «شعر من را به خدای چشم او بسپارید» و «ایثار واژه‌ها» اشاره کرد.

 

پایان پیام/

پایان پیام/

کد خبر 353192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha