اعضای کانون های مساجد در حفظ شئونات ایام فاطمیه کمر همت بستند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان البرز با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه گفت: اعضای کانون های مساجد برای حفظ شئونات ایام فاطمیه کمر همت ببندند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در البرز؛ این روزها، بوی سال نو با عطر فرهنگ فاطمی تبلور یافته است، فرهنگ نهضتی عظیم که فرهنگ عاشورا را پایه و مبنا شد.

 

تنگ ماهی با روبانی سیاه، سفره هفت سینی با یک گل زرد و باد بهاری، که عطر غم انگیز شهادت را می آورد، نشانه هایی از ایام نوروزی همراه با ایام فاطمیه است.

 

مساجد بساط سفره هفت سین را راه انداخته اند و چاشنی آن را با رایحه فرهنگ فاطمی عطرآگین آغشته ساخته اند.

 

حجت الاسلام سیداکبر موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان البرز در گفتگو با خبرنگار شبستان در البرز در خصوص اشاعه فرهنگ فاطمی گفت: دین مبین اسلام به واسطه شکل گیری فرهنگ فاطمی و نهضت حسینی پایدار شد و امروز اشاعه این فرهنگ رسالت مومنین و مومنان است.

 

موسوی ادامه داد: رابطه سازنده و هدفمند نوجوانان و جوانان با مساجد در قالب کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از جاذبه های دینی مساجد در زمان حاضر است.

 

وی افزود: از این روی بسیاری از ایام شاخص در طی سال با همت و سعی اعضای نمازگزار کانون های مساجد گرامی داشته می شود، که ایام فاطمیه از جمله این ایام است.

 

این مسئول با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری در خصوص ایام فاطمیه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فرمایش فرمودند که ایام "فاطمیه باید عاشورایی شود چرا که فاطمیه مادر عاشوراست" بر همین اساس این نگاه سرلوحه برنامه های ما در مساجد است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان البرز در پایان تصریح کرد: بسیاری از کانون های فعال در مساجد با بستن پرچم هایی مزین به نام حضرت زهرا(س) و تزئین سفره هفت سین با الهام از مصیبت بزرگ شهادت این بانوی آسمانی، کمر همت به حفظ شئونات ایام فاطمیه بسته اند.

 

آری؛ منزل "سعی" نخستین منزلی است، که راهنمایان خرد رهروان را به آن دعوت کرده اند و امروز اعضای کانون های مساجد استان البرز که بیشتر در گروه های سنی نوجوان و جوان قرار دارند، به حفظ شئونات ایام فاطمیه کمر همت بسته اند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 353393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha