واریز سرانه کتابخانه های مساجد آذربایجان شرقی

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی از واریز سرانه کتابخانه و قرائت‌خانه های مساجد این استان خبر داد.

محمد هادی نیا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، تصریح کرد: سرانه کتابخانه ها و قرائتخانه های مساجد استان آذربایجان شرقی در مجموع به مبلغ هفت میلیون تومان به حساب آنها واریز شد.


وی افزود: سرانه تعداد 61 باب کتابخانه و قرائت‌خانه درجه های یک تا چهار مساجد استان آذربایجان شرقی بعد از صدور مجوز رسمی فعالیت، برای اولین بار به صورت مجزا به حساب آنها واریز شد.


هادی نیا با اشاره به تعداد کتابخانه های مساجد استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تعداد 265 باب کتابخانه عمومی و 400 کتابخانه باز در مساجد استان فعالیت می کنند که از این تعداد، مجوز تعداد 71 باب کتابخانه و قرائتخانه در سال جاری صادر شد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی ادامه داد: کتابخانه های مساجد استان آذربایجان شرقی تحت پوشش، دارای 13 هزار صندلی فعال هستند که به صورت افتخاری و با کم ترین هزینه به دولت، اقدام به ارائه خدمت می کنند.


وی تصریح کرد: هم اکنون تعداد دو باب کتابخانه درجه یک، 9 باب کتابخانه درجه دو، 7 باب کتابخانه درجه سه و 23 باب کتابانه درجه چهار در مساجد استان آذربایجان شرقی ساماندهی و مجوز رسمی فعالیت آنان صادر شده است.


هادی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مزایای کتابخانه های مساجد اظهار داشت: محلی بودن کتابخانه های مساجد، دسترسی آسان به آن را فراهم کرده است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی افزود: کاهش نقل و انتقال و تردد اعضای کتابخانه ها در سطح شهر، کاهش در ترافیک شهری را نیز موجب شده است.


وی با بیان اینکه این کتابخانه ها بیشتر در محلات کم برخوردارفرهنگی راه اندازی شده است، تاکید کرد: مکان امن فرهنگی برای خانواده های کودکان، نوجوانان، جوانان و برادران و خواهران یکی دیگری از مزایای تاسیس کتابخانه های محلی در مساجد استان است.


هادی نیا با اشاره به مدیریت افتخاری و بدون اخذ حق الزحمه مدیران کتابخانه های مساجد خاطرنشان کرد: بیشتر این کتابخانه ها بدون تشریفات اداری، از اذان صبح تا تا ظهر، از ظهر تا عصر و بعد از نماز مغرب و عشا تا پاسی از شب فعالیت می کنند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی همچنین به بیمه کتابداران کتابخانه های مساجد اشاره کرد و گفت: مدت سه سال است که بیمه کتابداران برای کتابداران افتخاری کتابخانه های مساجد استان از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی اقدام می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 353488

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha