برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه در 936 کانون مساجد مازندران

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران از برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه در 936 کانون مساجد این استان خبر داد.

محمد فوقی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران امروز(26اسفند) در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به تقارن عید نوروز و ایام فاطمیه بر ضرورت رعایت حرمت این ایام تاکید کرد و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه را به شیفتگان آن حضرت تسلیت گفت.


وی محبت به حضرت فاطمه(س) و ائمه معصومین(ع) را از برترین اعمال دانست و اظهار داشت: پیروی از سیره حضزت فاطمه زهرا(س) باید عملی باشد.


فوقی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) بهترین الگو و سرمشق عفت و پاکدامنی برای تمامی اقشار جامعه بالاخص بانوان است، افزود: زنان جامعه اسلامی باید زندگی و ارزش های اخلاقی آن حضرت را در زندگانی خود مورد توجه قرار دهند.


وی با اشاره به فعالیت واحد خواهران در کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح مازندران اذعان داشت: برنامه های ویژه بانوان در ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) نیز از اقدامات واحد خواهران در این کانون ها است.


فوقی ضمن بر شمردن فضایل اخلاقی والای حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همچنین در این ایام در کانون های مساجد مازندران به مرثیه سرایی در رثای یگانه دخت نبی مکرم اسلام (ص) می پردازند.

 

وی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تعمیق باورهای دینی برای نوجوانان و جوانان، اظهار داشت: تلاش شود بیان ابعاد مختلف شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگو و سرمشق محور سخنرانی‌های مراسم عزاداری ایام فاطمیه در 936کانون فرهنگی و هنری مساجد این استان باشد.


فوقی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در ولایتمداری و دفاع از حریم ولایت نظیر نداشت، گفت: امروز با توجه به هجمه های دشمنان برای ضربه زدن به جایگاه ولایت در ایران اسلامی باید این فرهنگ به جای مانده از حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه نهادینه شود.


وی با تاکید اینکه اندیشه‌های ارزشمند این بانوی نمونه اسلام باید برای جامعه اسلامی تبیین شود، خاطرنشان شد: حضرت زهرا(س) با دفاع از مقام ولایت اولین شهید راه ولایت است.


یادآور می شود: مراسم سوگواری دهه اول فاطمیه در  کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران از 23 تا 27 اسفند به مدت پنج شب و دهه دوم فاطمیه نیز از 12 تا 16فروردین با ذکر مصیبت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 353549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha