همت و ارزشمندی آثار شمس آل احمد بر کسی پوشیده نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی گفته است: نورافشانی تلاش و قلم شمس آل احمد اگرچه همانند آوازه قلم برادرش به چشم دیگران نیامد اما همت و ارزشمندی آثارش بر هیچ اهل دلی پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار شبستان، دکتر یحیی طالبیان،، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه شعر و ادب با حضور در مراسم تشییع پیکر مرحوم شمس آل احمد پیام تسلیت سیدمحمد حسینی را قرائت کرد.

 

بر اساس این گزارش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدا پیام خود بیان کرده است: خبر درگذشت شمس آل احمد جامعه ی فرهیخته کشور را اندوهگین کرد. همانگونه که سال‌های دور، وقتی جلال چهره در نقاب خاک کشید، جامعه ادبی و قلم‌های متعهد، سیاهپوش شدند.

 

وی در ادامه تصریح کرده است: نکته ظریفی است سفر شمس به دیار باقی، درست در روزهای تولد برادرش جلال، برادری که به اعتقاد بسیاری از اهل قلم و ادب، الگوی قلمی و اندیشه او بود. استاد شمس آل احمد به قول فرهیختگان ادبی الگوی برادر خود جلال آل احمد بود.

 

حسینی در ادامه پیامش تصریح کرده است: نورافشانی تلاش و قلم شمس آل احمد اگرچه همانند آوازه قلم برادرش به چشم دیگران نیامد اما همت و ارزشمندی آثارش بر هیچ اهل دلی پوشیده نیست.

 

وی در پایان آورده است: اینجانب درگذشت شمس آل احمد را به جامعه ادبی و فرهیخته کشور و به خانواده گرامی آن عزیز تسلیت عرض کرده و برای آن شادروان رفیع ترین درجات الهی را از خداوند سبحان مسالت می نمایم.

 

پایان پیام/

کد خبر 3536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha