مهم‌ترین اصلی که در اسلام سفارش شده صله رحم است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم گفت: مهم‌ترین اصلی که در اسلام سفارش شده صله رحم است و پیامبر گرامی اسلام سفارش زیادی بر آن دارد که باید به جا آورده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان،حجت الاسلام محمد باقرعبدوس در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان که بصورت مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان تشکیل شد با اشاره به اینکه در آستانه ایام فاطمیه قرار گرفته‌ایم، تاکید کرد: در ایام فاطمیه که با ایام سال نو مصادف شده، انتظار می‌رود شهروندان و مسئولان با حفظ حرمت ایام فاطمیه سال جدید را متناسب با این ایام برگزار کرده و بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت(ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین همت گمارند.


وی با اشاره به اینکه آیین نوروز باستانی ایران در روایات اسلامی و نزد ائمه معصوم(ع) جایگاه ویژه ای داشته است اظهارداشت:بر اساس روایتهای اسلامی اولین روز طلوع خورشید، ظهور امام عصر(عج) و عید غدیر همزمان با نوروز ایرانی واقع شده است.


عبدوس با تاکید بر نو شدن عالم همزمان با عید نوروز باستانی ایران، اظهار داشت: معنای کلمه عید بازگشت به سوی خالق است و شاهد هستیم که در بهار و همزمان با عید نوروز تمام عالم نو می شود و انسان نیز باید با طبیعت همراه باشد.
امام جمعه موقت سمنان تاکید کرد: کردار و رفتار اجتماعی، اقتصادی و سیاسی همه ما نیز باید در سال جدید نو شود.


وی با اشاره به دعای تحویل سال ربنا آتنا فی الدنیا حسنه، گفت: این حسنه باید شامل تمام حسنه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی باشد و هنر انسان در بین موجود عالم رشد و تکامل برای توسعه و پیشرفت است.


امام جمعه موقت سمنان به موضوع تاکید رهبر انقلاب در باب اقتصاد مقاومتی پرداخت و از مسئولین و مردم خواست سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را به بهترین نحو اجرایی کنند تا در کنار اقتدار سیاسی، اقتدار اقتصادی کشور نیز به زودی محقق شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 353894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha