زهرا(س) صحنه سیاست را در یاوری ولی زمان ترک نکرد

خبرگزاری شبستان: پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) صحنه سیاست را در یاوری ولی زمان ترک نکرد، گفت: معنای انتظار در دوران غیبت انزوا و انفعال نیست بلکه پویایی در یاوری ولی زمان در ولایت سیاسی اجتماعی است.

حجت الاسلام محمد رضایی، پژوهشگر مهدوی در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان بااشاره به گله و شکایت از طولانی شدن غیبت، گفت: در این راستا باید توجه داشت که یاوری ولی زمان و در کنار حضرت بودن و ماندن سخت است چون یاوری ولی زمان مسئولیت می آورد.
وی با بیان اینکه همراهی با حضرت ولی عصر(ع) اقتضائات خاصی دارد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ولی یاور و مهدی یاور باشیم، باید با حضرت نسبتی داشته باشیم و بدانیم که هر کس مقام بیشتری بگیرد، مسئولیتش بیشتر می شود و وقتی مسئولیت کسی سنگین شد، به او دستوراتی می دهند تا بتواند ظرفیت تحمل مسئولیت های سنگین را داشته باشد.
حجت الاسلام رضایی بااشاره به اینکه زندگی سیاسی و دینی شیعه باید بر محور ولی زمان باشد، اظهارداشت: در کنار ولی زمان بودن و یاری کردن او در برابر باطل سخت است و این سختی باید عقبه عبودیت داشته باشد و ابزار صبر و استقامت، زمان شناسی و بصیر بودن و شناخت جغرافیای حقو باطل می خواهد.
این پژوهشگر مهدوی ادامه داد: نتیجه یاوری امام زمان(عج) این نیست که با انجام کوچکترین کاری فکر کنید فتح الفتوح کرده اید بلکه این است که تا زمانی که نفس می کشید باید رسالت زندگی سیاسی و دینی تو یاوری امام براساس حق و باطل باشد.
وی با بیان اینکه بنابراین تا زمانی که زنده ای چون استعدادهای متراکم داری باید در خدمت امام باشی، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) نیز بعد از رحلت پیامبر(ص) مهمترین ایستادگی در مقابل باطل کرد و هر چند مجروح شد و فرزندش را شهید کردند و خانه نشین شد ولی منزوی نشد و سکوت نکرد.
حجت الاسلام رضایی افزود: به طوری که بعد از حفظ جان امام زمان(ع) خود اتمام حجت کرد، در مسجد خطبه خواند، مسائل را به مردم یادآوری می کرد و در جامعه حضور داشت.
این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) صحنه سیاست را در یاوری ولی زمان ترک نکرد، گفت: حضرت تا زمانی که زنده بود، حمایت خود را دریغ نکرد و حتی بعد از شهادت نیز با طراحی مسئله دفن خود حرکت سیاسی در مسیر یاوری امام طراحی کرد.
وی خاطرنشان کرد: معنای انتظار در دوران غیبت انزوا و انفعال نیست بلکه پویایی در یاوری ولی زمان در ولایت سیاسی و اجتماعی است. بنابراین اگر کسی براساس استعداد خویش اقدام سیاسی و اجتماعی کرد، فکر نکند که فتح الفتوح کرده بلکه باید استقامت و صداقت داشته باشد.
حجت الاسلام رضایی گفت: انتظار ورزی عبادتی است که باید ادامه پیدا کند و اگر همه شیعیان در سیره سیاسی و اجتماعی در کنار سختی ها صلابت کنند و یاوری خود را در حوزه سیاسی و اجتماعی ارتقا دهند، دیگر غیبت به غربت نمی انجامد بلکه به ظهور و جهانی شدن می انجامد.


پایان پیام/

کد خبر 354193

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha