مردم آستارا سال نو را در کنار مزار شهدا آغاز کردند

خبرگزاری شبستان: مردم ولایتمدار و انقلابی آستارا با حضور در مزار شهدا ضمن عطر افشانی و غبارروبی مزار و تجدید میثاق با شهدا، سال نو خود را در گلزار شهدای این شهر آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، در این آیین معنوی که از آخرین دقایق سال 92 و با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و جمعی از مسئولان محلی شهرستان مرزی بندر آستارا آغاز شد، حاضرین قبل از تحویل سال نو با قرائت زیارت عاشورا به پیشواز سال جدید رفته و آغاز سال 1392 را در کنار شهدا شروع کردند.

 

در این آیین روحانی و معنوی که با قرائت دعای فرج و تحویل سال نو و پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری همراه بود، حاضران ضمن قرائت فاتحه، مزار شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس شهرستان را گلباران کرده و با آرمان های این مردان بی ادعا در نخستین لحظات سال نو تجدید بیعت کردند.

 

ایرج غنی پور، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بندر آستارا در این آیین معنوی، آغاز سال نو در جوار شهدا را نشانه دلبستگی و عشق مردم ایران اسلامی به ایثارگران و مقام شامخ شهدا دانست و گفت: امیدوارم در سال نو با ادامه راه شهدا در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق باشیم و بتوانیم کشور را به اوج قله‌های عرت و افتخار برسانیم.

 

وی اقتدار و امنیت کنونی کشور را مدیون خون شهدا دانست و خاطر نشان کرد: آنچه که آسایش و آبادانی را برای ملت پر افتخار ایران فراهم کرده، زیر سایه رشادت های فراموش ناشدنی جوانان غیور و با اخلاص ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس به دست آمده است.

 

غنی پور، با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال ˈ اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ از سوی مقام معظم رهبری، گفت: شهدا تابع دستورات رهبری بودند و با نثار جان شان عزت و اقتدار را برای کشور ما به ارمغان آوردند و ما نیز در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کرده تا شاهد پیشرفت و توسعه ایران اسلامی باشیم.

 

گفتنی است، بندر آستارا با 85 هزار نفر جمعیت در غرب گیلان و در جوار جمهوری آذربایجان واقع شده و در طول سالهای انقلاب 160 شهید، 71 آزاده و 508 جانباز به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است. 
 

پایان پیام/

کد خبر 354302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha