بازدید سفیر ژاپن از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی

خبرگزاری شبستان: کوجی هاندا، سفیر ژاپن در ایران برای بازدید از مجموعه تاریخی شیخ صفی الدین و آب درمانی های شهرستان سرعین در سفر سه روزه وارد شهر اردبیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، کوجی هاندا در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر استان در نوروز 93، هدف اصلی خود از سفر سه روزه به استان اردبیل را بازدید از مجموعه ثبت جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و آب درمانی های شهرستان سرعین عنوان کرد.

 

وی، مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی را شایسته ثبت در فهرست میراث جهانی عنوان کرد و افزود: این مجموعه پس از گذشت چندین قرن همچنان معرف تاریخ و فرهنگ ایرانی است.

 

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، سفیر ژاپن در ایران، همچنین با اشاره به ظرفیت های بیشمار گردشگری این استان، بیان داشت: با توجه به علاقمندی بسیار مردم ژاپن به آثار تاریخی و جهانی، به طور حتم در بازگشت به کشورم آنان را از وجود چنین آثار تاریخی و با ارزشی در اردبیل آگاه خواهم ساخت.

 

قادر تقی زاده، سرپرست معاونت گردشگری استان نیز در حاشیه این بازدید در دیدار با سفیر ژاپن به معرفی فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان در نوروز 93 و جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان پرداخت و اذعان داشت: استان اردبیل با داشتن بیش از 161 کوه و ارتفاع 2 هزار متری، آب های گرم متنوع و چشمه سارهای بی نظیر و 75 چشمه آبگرم دارای جاذبه توریسم طبیعی فراوانی است که همه ساله میزبان میلیون ها گردشگر می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 354483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha