فراخوان ایده ها و برنامه های فرهنگی با موضوع شعار سال 93 برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: فراخوان ایده ها و برنامه های فرهنگی با محوریت شعار سال 93 برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، صبح امروز (5 فروردین) در اولین دیدار سال جدید با کارکنان دبیرخانه، اظهار داشت: منویات مقام معظم رهبری در سال جدید و انتخاب شعار سال وظیفه سنگینی بر عهده مجریان فرهنگی به ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد نهاد و باید تلاش کنیم تا در سال جدید بتوانیم از برنامه ها و ایده های متنوعی با استفاده از ظرفیت مساجد برای تحقق این منویات استفاده کنیم.


وی با بیان این مطلب که یکی از مقوله های مدنظر مقام معظم رهبری بحث فرهنگ است، افزود: برای ارتقای فرهنگ دینی در جامعه تلاش های بسیار خوبی انجام گرفته است ولی امسال باید با تخصصی کردن این بحث در کانون بتوانیم نقش موثری در انجام این منویات برداریم.


سقا، با اشاره به برنامه های صورت گرفته در دستگاه های فرهنگی خواستار پرهیز از اجرای برنامه های تکراری و کلیشه ای شد و گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، ضمن در اولویت قرار دادن برنامه های کیفی؛ باید از طرح های خلاقانه و ابتکارانه و نو حمایت کنیم.


این مقام مسئول، ضمن تاکید بر همدلی و هم افزایی دستگاه فرهنگی استان در تحقق شعار امسال، تصریح کرد: اگر دستگاه های فرهنگی بتوانند ارتباط موثر، مداوم و خوبی برای تحقق شعار امسال داشته باشند مطمئنا می توان برنامه ها و طرح های مبتکرانه خوبی در استان اجرا کرد.


وی، با اشاره به اینکه توجه به مناطق مرزی، روستایی و محروم باید در اولویت برنامه های فرهنگی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته کانون های فرهنگی هنری مرزی و روستایی برنامه های بسیاری متنوعی برگزار کرده بودند و امسال نیز با صرفه جویی و مدیریت جهادی در جذب اعتبارات و مشارکت های مردمی با رویکرد جدید و فراگیر کارهای بسیاری صورت خواهد گرفت.


سقا، از اولین برنامه های سال جاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزاری فراخوان ایده ها و طرح های فرهنگی با محوریت شعار سال 93 "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" عنوان کرد و گفت: این طرح بین اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود و تا پایان فروردین ماه فرصت دارند تا ایده ها و طرح های فرهنگی خود به دبیرخانه ارسال کنند.


این مقام مسئول، افزود: طرح ها و ایده های ارسال شده به دبیرخانه مورد داوری قرار خواهد گرفت و ضمن تجلیل از پیشنهاد دهندگان این ایده ها به صورت استانی در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اجرا و برای اجرای کشوری به ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز پیشنهاد داده خواهد شد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، در پایان سخنان خود، از اهداف این طرح را پیروی از منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال 93 عنوان کرد و یادآور شد: از دیگر اهداف این طرح حمایت از طرح های فاخر و تاثیرگذار کانون ها، تنوع دادن به برنامه و فعالیت های کانون ها و کشف استعدادهای کانون ها است و این طرح در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی هنری و مجازی پیش بینی شده است.


پایان پیام/

کد خبر 354512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha