از ثبت بیش از 15 میلیون اقامت تا کاهش 12 درصدی حوادث جاده ای

خبرگزاری شبستان: تعداد 15 میلیون و 400 هزار اقامت در سراسر کشور در دور اول سفرهای نوروزی به ثبت رسیده است که مازندران، خراسان رضوی، گیلان، اصفهان و فارس 5 استان اول کشور در زمینه ورود و اسکان مسافرهستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، بهار با خود نشاط و شادابی را به ار مغان می آورد و مردم خستگی یکسال کار و تلاش خود را همراه کوله بار زمستان می کنند و سال جدید که ارمغانی از فصل بهار است را جشن می گیرند.

 

تعطیلات نوروزی بهانه ای می شود تا خانواده ها دور هم باشند و به دیدار اقوام و آشنا برای تبریک سال نو بروند و تعطیلات عید فرصت خوبی برای استراحت و سفر است.


سفر هایی که فرصتی خوبی است تا مردم کشور با آداب و رسوم و مراکز تفریحی و باستانی دیگر شهر ها آشنا شوند که در ایام نوروز بیشترین سفرهای سال صورت می گیرد.


ثبت تعداد 15 میلیون و 400 هزار اقامت در دور اول سفرهای نوروزی


اکنون که دور دوم سفرهای نوروزی آغاز شده است به گفته ی مسعود سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دور اول سفرهای نوروزی که شامل پنج روز گذشته می‌شود، تعداد 15 میلیون و 400 هزار اقامت شب به صورت تجمیع شده در سراسر کشور به ثبت رسیده که از این تعداد حدود، هفت درصد مسافران در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها، 22 درصد در کلاس‌های مدارس، 15 درصد در کمپ‌های اقامتی موقتی که توسط شهرداری‌ها و هلال احمر ایجاد شده، 20 درصد در خانه‌های استیجاری و 15 درصد در اماکن مختلفی چون مراکز اقامتی ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی اقامت داشتند. او این آمار را غیر از مسافرانی دانست که در خانه‌های دوستان و اقوام خود اقامت می‌کنند.


استان های رکوردار در زمینه ورود مسافر
پنج استان اول کشور در زمینه ورود و اسکان مسافر مازندران، خراسان رضوی، گیلان، اصفهان و فارس اعلام شده است.


افزایش 3 درصدی سفر های نوروزی
همچنین ؛ سردار مومنی رئیس پلیس راهور ناجا ضمن قدردانی از تمامی دستگاه های فعال همچون نیروی انتظامی، اورژانس، راهداری و آتش نشانی، گفت: در مجموع از 25 اسفندماه تاکنون حجم سفرهای نوروزی 3 درصد افزایش پیدا کرده و پیش بینی ما این است که این روند همچنان افزایش پیدا کند.


وی در ادامه با اشاره به کاهش 3 درصدی میانگین سرعت در جاده های کشور اظهار کرد: امسال سرعت متوسط در جاده های کشور از 83 کیلومتر به 80 کیلومتر رسید، ضمن اینکه سوانح و حوادث جاده ای هم 12 درصد کاهش پیدا کرد.


سردار مومنی خاطرنشان کرد: بر اساس این آمار، رابطه معناداری میان سرعت و سوانح وجود دارد به طوری که هر یک کیلومتر کاهش سرعت، 3 تا 4 درصد حوادث را کم می کند.


تشدید بارندگی در استانهای جنوبی
همچنین ؛ سازمان هواشناسی اعلام کرده است که با ورود سامانه جدید بارشی به کشور، بارندگی‌ها در مناطق جنوب کشور از امروز چهارشنبه که دور دوم سفرهای نوروزی هم آغاز شده است، شروع می‌شود.


این سامانه بارشی از پایان روز چهارشنبه تا روز پنج‌شنبه در جنوب کرمان، هرمزگان، تنگه هرمز و جزایر آن و جنوب سیستان و بلوچستان فعال می‌شود و سبب رگبار و رعد و برق می شود.


نقشه های هواشناسی نشان می دهد که دمای هوا در روزهای آینده در تهران و بیشتر شهرهای کشور افزایش یابد. اما یک سامانه بارشی جدید به کشور در جمعه به کشور وارد می شود و در اوایل هفته آینده بارندگی‌ها در مناطق واقع در شمال غرب و غرب کشور آغاز می‌شود.


همچنین سازمان هواشناسی در اخطاریه ای اعلام کرد که از چهارشنبه بعدازظهر تا اواخر پنجشنبه به تناوب بارش باران و گاهی رگبار و رعدو برق در نیمه جنوبی کرمان، مرکز و شرق هرمزگان، تنگه هرمز، جزیره قشم و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود که انتظار می رود سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها درمناطق مذکور شود.

 

توصیه هایی برای مسافران نوروزی


همچنین؛ مسافران نوروزی می توانند پیش از سفر از طریق سامانه مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل و نقل به شماره 141 از وضعیت تردد در جاده های کشور و از طریق سامانه 134 از شرایط آب و هوایی مقصد مورد نظر اطلاعات لازم را کسب و سپس برای سفر خود برنامه ریزی کنند.


در نهایت توصیه می شود مسافران نوروزی به منظور برنامه ریزی دقیق و اطلاع از آخرین وضعیت حمل و نقل هوایی با سامانه 199 و جهت بررسی خطوط ریلی با شماره 5149 تماس برقرار کنید.


پایان پیام/
 

کد خبر 354562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha