حضور بیش از 150 هزار زائر در  نخستین لحظات سال جدید در امامزادگان یزد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از حضور بیش از 150 هزار زائر در آغازین دقایق سال نو در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد خبر داد.

حجت الاسلام محمود میرجلیلی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفتگو با خبرنگار شبستان از یزد، ضمن تبریک فرا رسیدن سال و تسلیت ایام فاطمیه از حضور بیش از 150 هزار زائر در لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.


وی با اشاره به برگزاری مراسم تحویل سال در 48 امامزاده و بقاع متبرکه استان گفت: برگزاری نمازجماعت مغرب و عشاء،سخنرانی،قرائت قرآن و ادعیه از جمله برنامه های تحویل سال در امامزادگان استان بوده است.


میرجلیلی با اشاره به تقارن آغاز سال جدید با ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) افزود: پهن نمودن 48 سفره هفت سین فاطمی از دیگر برنامه های لحظه تحویل سال در امامزادگان استان بوده است.


وی اجرای طرح آرامش بهاری در جوار 51 امامزاده و بقعه متبرکه را از دیگر برنامه های این سازمان در ایام نوروز اعلام کرد و اظهار داشت: این طرح برای چهارمین سال متوالی همزمان با سراسر کشور در سطح امامزادگان استان یزد برگزار می شود.


معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد برگزاری سخنرانی در 45 امامزاده،مراسم ادعیه و مناجات خوانی در 44 امامزاده،برپایی ایستگاه صلواتی در 29 امامزاده،برپایی خیمه های معرفت در 9 پایگاه را از دیگر برنامه های طرح نشاط و تعالی اعلام کرد.


وی ارتقاء سطح معرفتی زائران و مسافران را از دیگر ویژگی های طرح آرامش بهاری برشمرد و افزود: در این طرح با همکاری بیش از 90 مبلغ مشاوره های دینی ، مذهبی و معرفتی به زائران امامزادگان ارائه می گردد.


میرجلیلی افزود:برپایی غرفه های پاسخگویی به سوالات شرعی،نمایشگاه های مختلف فرهنگی، نمایشگاهعفاف و حجاب و مسابقات مختلف فرهنگی قرآنی از دیگر برنامه های طرح نشاط و تعالی می باشد.


میرجلیلی با اشاره به تمایل مسافران جهت اسکان در جوار امامزادگان اضافه کرد:در همین راستا 24 امامزاده و بقعه متبرکه استان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی می باشد.


وی همچنین از انتشار 10 هزار نسخه کتابچه اطلس یزد خبر داد و گفت:در این کتابچه امامزدگان و بقاع متبرکه استان معرفی شده اند.
 

پایان پیام/

کد خبر 354635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha