تخت جمشید صدر بازدیدهای نوروزی/بیش از 2 میلیون نفرشب اسکان داده شدند

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر اداره کل میراث فرهنگی فارس با اشاره به اینکه تخت جمشید درصد بازدیدهای نوروزی قرار گرفت، گفت: بیش از 2 میلیون نفرشب در فارس اسکان دارند.

مهران سوخکیان، رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به اینکه مجموعه جهانی تخت جمشید در روز هفتم فروردین ماه توانست رتبه نخست بازدکنندگان را به خود اختصاص دهد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: تخت جمشید با 45 هزار و 432 نفر بازدید در روز هفتم فروردین ماه به این جایگاه رسید.


وی اظهار داشت: در روز هفتم فروردین ماه سعدیه 33 هزار و 400 مورد بازدید کننده و حافظیه 41 هزار و 930 نفر بازدیدکننده را به مهمانی پذیرفته اند.


سوخکیان با یادآوری این مطلب که از تاریخ 25 اسفند ماه تا پایان روز هفتم فروردین ماه تخت جمشید 302 هزار و 493 نفر بازدید کننده داشته است، یادآور شد: در این مدت حافظیه 290 هزار و 61 نفر و سعدیه 216 هزار و 461 نفر بازدید کننده را پذیرا بودند.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه در مدت ذکر شده در مجموع تعداد یک میلیون و 246 هزار و 469 نفر از سایت های مختلف گردشگری وابسته به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بازدید کردند، اضافه کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هفت درصد کاهش از خود نشان می دهد.


رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: از 28 اسفند ماه سال 92 تا پایان هفتم فروردین ماه سال 93 تعداد 2 میلیون و 361 هزار و 884 نفرشب در هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، کمپ های نوروزی، کلاس های مدارس، منازل استیجاری، چادرهای مسافرتی، مهمانسرای ادارات، سالن های ورزشی و خوابگاه های دانشجویی مستقر شده اند.


وی تصریح کرد: در روز هفتم فروردین ماه سال 93 تعداد 425 هزار و 651 نفرشب در استان فارس اسکان داشته اند.


پایان پیام/

کد خبر 354817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha