اجرای چهارمین سوگواره یاس نبوی در جوار امامزادگان استان زنجان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای چهارمین سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) در جوار 35 بقعه متبرکه و امامزاده استان زنجان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی باقری، به خبرنگار شبستان در زنجان اظهار کرد: طرح سوگواره یاس نبوی برای چهارمین سال متوالی همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) در جوار امامزادگان استان زنجان اجرایی می ‌شود.
 

وی با تاکید بر اینکه طرح سوگواره یاس نبوی در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری سوگواره یاس نبوی، تعمیق و گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) و تعمیق باورهای دینی در بین تمام اقشار جامعه به ویژه نسل جوان است.


حجت الاسلام باقری، افزایش بصیرت در راستای دفاع از ولایت، ترویج فرهنگ فاطمی و ترویج خطبه فدکیه به عنوان منشور فاطمی در دفاع از ولایت و اجرای صحیح نیات واقفین برای عزاداری حضرت زهرا (ع) را نیز از دیگر اهداف این طرح برشمرد.
 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در قالب طرح سوگواره یاس نبوی تصریح کرد: برپایی خیمه‌های معرفت از جمله این برنامه‌ها است.


حجت الاسلام باقری با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی غرفه مشاوره وقف، ترویج فرهنگ وقف و ایجاد موقوفات فاطمی است، اضافه کرد: این خیمه همچنین متشکل از بخش‌های مختلف از جمله مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی، گفتمان دینی، تبلیغ چندرسانه‌ای، کودک و نوجوان، پاسخ به شبهات و مشاوره وقف است.
 

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در جوار 35 بقعه متبرکه استان تصریح کرد: این بقاع اغلب از بقاع شاخص استان در شهرستان‌های مختلف هستند.
 

این مقام مسئول یادآور شد: امسال برنامه استانی و متمرکز مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) همزمان با سالروز شهادت این بزرگوار در جوار امامزاده سید ابراهیم (ع) با حضور جمعی از مسئولان برگزار خواهد شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 354950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha