افزایش 20 درصدی سفرهای خارجی/ مقصد عتبات و سفرهای زیارتی است

خبرگزاری شبستان: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه سفرهای خارجی در نوروز امسال، 20 درصد افزایش دارد، یادآور شد: بیشتر مقصد سفرهای خارجی عتبات و سفرهای زیارتی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز (9فروردین) در جلسه قرارگاه نوروزی استان فارس با اشاره به آب و هوای خوب در نوروز امسال، گفت: 11 درصد افزایش سفر را در کشور شاهد بودیم.


وی با تاکید بر اینکه سفرهای خارجی 20 درصد افزایش دارد، یادآور شد: بیشتر مقصد سفرهای خارجی عتبات و سفرهای زیارتی بوده است که سال قبل با افتی در سفرهای خارجی مواجه بودیم.


این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که همکاری مردم با پلیس علیرغم افزایش سفرها موجب کاهش 13 درصدی تلفات شده است، اظهار داشت: نزدیک به 40 درصد حوادث ما واژگونی خودروهاست که این نشانه خستگی، خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و عدم مهارت کافی است.


سردار احمدی مقدم واژگونی خودرو ها را یکی از دغدغه های اصلی خواند که با توجه به پایین بودن ایمنی خودرو ها این اتفاق رخ می دهد، اضافه کرد: در خصوص جرائم در برخی بخش ها ما کاهش و در برخی افزایش جزئی را داشتیم که در مجموع باثبات است.


فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از افزایش 21 درصدی نزاع و درگیری در نوروز امسال خبر داد و تصریح کرد: مردم باید حوصله داشته باشند و همدیگر را بیشتر تحمل کنند و یک مقدار گذشت موجب حل این مسئله خواهد بود.


وی در خصوص وضعیت استان فارس نیز بالاترین کاهش تصادفات و تلفات را مربوط به فارس خواند و گفت: استان فارس یک استان چهارراهی است که همه تلاش می کنند معبر خود را از شیراز قرار دهند.


این مقام نظامی با اشاره به کاهش 30 تا 40 درصدی کشته ها و کاهش 16 درصدی جرائم نسبت به سال گذشته شاخص خوبی است که همکاران ما توانسته اند آن را رقم بزنند.


پایان پیام/

کد خبر 354966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha