اصلاح روش انتخاب مدیران از رویکردهای دولت تدبیر و امید است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با انتقاد از شیوه انتخاب مدیران گفت:در دولت تدبیر و امید به دنبال اصلاح روش های انتخاب مدیران در استان می باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میر محمدی استاندار یزد ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندار یزد در تالار شهر،ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک سال نو و 12 فروردین روز جمهوری اسلامی و گرامیداشت 10 فروردین سالروز قیام مردم یزد گفت: در دولت تدبیر و امید به دنبال اصلاح رویه های انتخاب مدیران در راس مدیریت دستگاه های استان می باشیم.


وی با بیان اینکه انجام اینگونه تغییرات در سطوح مدیریتی درست نیست افزود:باید ریشه این تغییرات را در نوع انتصابات بررسی کنیم جایی که در سال 84 بخشی از مدیران براساس سلائق و نگرش ها انتخاب شده اند.


میرمحمدی با اشاره به نحوه انجام تغییرات در سایر کشور ها گفت:دلیل چنین تغیراتی در کشور عدم به کار گیری نیروهای متخصص و با تجربه در زمینه های مرتبط می باشد و این در حالی است که در سایر کشورهای جهان چنین نمی باشد.


وی با بیان اینکه سلیقه در تغییر مدیران در دولت تدبیر و امید هیچ جایگاهی ندارد اظهار داشت: تغییرات در سطح مدیران استان براساس شایستگی ها ،تجربیات، نظرات نمایندگان استان در مجلس و ائمه محترم جمعه صورت گرفته است.


استاندار یزد افزود:تخصص،تجربه،تعهد،سعه صدر ،مهارت و فرصت جویی مهمترین ملاک های انتخای مدیران در دولت جدید می باشد.


وی با اشاره به بخش نامه وزارت کشور مبنی بر به کارگیری نیروهای داخلی این وزارتخانه در پست های مدیریتی دستگاه های منتصب به آن تصریح کرد: انتخاب مدیران از بین کارکنان باعث ایجاد انگیزه و پویایی در بین کارکنان آن سازمان می شود.


عالیترین مقام اجرایی استان بر ضرورت رعایت اخلاق در تغییرات تاکید کرد و گفت: قبل از انجام تغییرات با تمام مدیران صحبت و جهت بکارگیری آنان در پست های دیگر تبادل نظر شده است .


وی با بیان اینکه تعداد تقدیرنامه ها ملاکی در انتخاب مدیران نیست افزود:باید در انتخاب مدیران برخلاف اهداءتقدیرنامه ها تعارفات را کنار بگذاریم و باجدیت کار را دنبال کنیم.


استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری گفت: در این نامگذاری معناهای بسیاری نهفته است که نیازمند عزم و اراده جدی جهت تحقق آن می باشد.


وی اقتصاد را عامل کسب استقلال دانست و افزود: فرهنگ عامل وجود آورنده هویت ،فضای معنوی ، زندگی با آرامش و آسایش،امنیت و صداقت در جامعه می باشد.


میرمحمدی در تبیین عزم ملی گفت: عزم ملی به این معناست که اقتصاد و فرهنگ مربوط به گروه خاصی نمی باشد و همه مردم باید در جهت تحقق آن در جامعه تلاش کنند.


وی با بیان اینکه مدیریت جهادی نیز دارای ابعاد گوناگونی می باشد تصریح کرد: در مدیریت ابتدا مدیر است که نقش اساسی دارد و امور را اداره می کند.


استاندار یزد 3 خصلت کبر و غرور، حرص و طمع و حسد را از آفت های مدیریت دانست و افزود: مدیریت جهادی در تلاش و کوشش بسیار و اصلاح نفس معنا پیدا می کند.


میرمحمدی گفت: باید در فرهنگ با هم افزایی،گسترش دوستی،کاهش خصومت ها در دل و در اقتصاد با افزایش تولید و کاهش ضایعات به مقصود دست یابیم.


وی با اشاره به عزم جدی دولت در مبارزه فساد اقتصادی افزود: بعضی از مفسدان اقتصادی به دنیال خرید رسانه ها و خبرنگران می باشند اما از این موضوع غافلند که خبرنگاران امین مردم و به دنیال احیای حق در جامعه می باشند.


استاندار یزد در پایان از زحمات عزیز الله صیفی فرماندار سابق یزد تقدیر و برای محمود شاکری شمسی فرماندار جدید یزد آرزوی موفقیت نمود.

 

پایان پیام/

 

 


 

کد خبر 355005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha