آرژانتین فلسطین را به رسمیت شناخت

بین الملل: دولت آرژانتین فلسطین را دولتی آزاد و مستقل تصویف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، هکتور تیمرمن، وزیر امور خارجه آرژانتین روز گذشته دوشنبه 15 آذر اظهار کرد: مردم و دولت آمریکای لاتین به طور رسمی فلسطین را به رسمیت می شناسند و فلسطین را دولتی آزاد و مستقل توصیف کرد.

این اظهارات چند روز پس از اعلام حمایت برزیل از فلسطین ابراز شد و برزیل نیز دولت فلسطین را واحد، دموکرات و دارای اقتصادی زنده و صلح جو معرفی کرد.

هکتور تیمرمن، با به رسمیت شناختن مرزهای فلسطین که از سال 1967 مورد تعرض رژیم صهیونیستی واقع شدند ادامه داد: آرژانتین همواره حقوق مردم فلسطین را در تشکیل دولت مستقل به رسمیت می شناسد.

وی ابراز کرد: کشور ما همواره از ابتکارات بین المللی برای نیل به یک راه حل عادلانه، صلح طلبانه و مشخص در نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی دفاع می کند.

وزیر امور خارجه آرژانتین اعلام کرد: کریستینا فرناندز دوکریشز رییس جمهور آرژانتین در نامه ای کتبی به محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت خود را بیان کرده است.

در همین راستا رژیم صهیونیستی تصمیم دولت بوینس آیرس را تاسف بار خواند.

ییگان پالمور سخنگوی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در این باره اظهار کرد: اگر آرژانتین می خواهد از صلحی واقعی دفاع کند باید راهی غیر از ژست کلامی را در پیش بگیرد.

سفیر فلسطین در بوینس آیرین با استقبال از این اظهارات از خوشحالی و اشتیاق تشکیلات خودگردان در قبال این بیانات سخن گفت.

کشور اروگوئه نیز روز گذشته اعلام کرد که در سال آینده به طور رسمی حمایت خود از فلسطین را اعلام می کند.

بنابراین گزارش، مذاکرات مستقیم صلح به خاطر رد توقف شهرکسازی از سوی رژیم صهیونیستی معلق مانده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روبرتو کوندو، معاون وزیر خارجه اروگوئه  اظهار کرد: اروگوئه همان راه آرژانتین را در پیش خواهد گرفت.

سه دولت کشورهای آمریکای لاتین برای جلب نظر سازمان ملل درباره احقاق حقوق فلسطینیان با یکدیگر متحد شده اند.

پایان پیام/

 

کد خبر 3551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha