از همایش یاس نبوی تا طرح آرامش بهاری در 2200 بقعه

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام محمدی از برگزاری همایش یاس نبوی ویژه بانوان در شام غریبان شهادت حضرت زهرا (س) و طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در بیش از 2200 بقعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه طی نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در ساختمان مرکزی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد با اشاره به کم و کیف برگزاری طرح آرامش بهاری ویژه زائران و مجاوران بقاع متبرکه و طرح سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: امسال ایام نوروز همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) بوده و فاطمیه دوم با سال 93 مقارن شده و برنامه های ویژه ای در این ایام در نظر گرفته شده است.

ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از جایگاه خاصی برخوردار بوده و سازمان اوقاف و امور خیریه در بیش از 2437 امامزاده کشور برنامه‌های ویژه ای همچون حرکت هیئات عزاداری به سمت بقاع متبرکه، ایراد سخنرانی، قرائت زیارتنامه حضرت زهرا (س)، برپایی خیمه های معرفت، برگزاری مسابقه سراسری خطبه حضرت فاطمه زهرا(ع) و برگزاری همایش یاس نبوی را در نظر گرفته است همچنین طرح آرامش بهاری ویژه مسافران نوروزی در بقاع متبرکه برگزار می‌شود که در مجموع بیش از 2200 امامزاده و بقعه در سراسر کشور میزبان زائران و مجاوران است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های ایام سوگواری حضرت زهرا (س) به عنوان طرح سوگواره نبوی عنوان کرد: امسال دومین همایش سراسری یاس نبوی ویژه بانوان همزمان با شام غریبان شهادت حضرت زهرا (س) در بیش از 492 بقعه سراسر کشور برگزار می‌شود که در سال گذشته شاهد استقبال پرشور مخاطبان از این برنامه بودید.

وی با بیان این مطلب که در ایام شهادت حضرت زهرا (س) و حساسیت اهل سنت نسبت به هتک حرمت به مقدسات آنها گفت: یکی از مهمترین مباحثی که در خلال برگزاری برنامه‌های عزاداری ایام فاطمیه در امامزادگان و بقاع متبرکه مورد توجه است نپرداختن به موضوعات اختلافی بین شیعه و سنی بوده و کسی که بر این اختلافات دامن می‌زند از ما نیست و کاری غیرقانونی و غیررسمی انجام داده است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تلاش شبانه‌روزی دست‌اندرکاران سازمان اوقاف برای برگزاری هر چه بهتر طرح آرامش بهاری و سوگواره نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور تصریح کرد: ستادی ویژه طرح آرامش بهاری و سوگواره نبوی راه اندازی شد که از 28 اسفند فعالیت خود را به صورت مستمر آغاز کرد و روزانه بین 10 تا 12 نفر با ارتباط گیری مستقیم از نحوه و کم و کیف برگزاری طرح آرامش بهاری و سوگواره نبوی در امامزادگان گزارشگیری می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه بیش از 25 هزار نفر به صورت شبانه‌روزی در خدمت زائران و مجاوران امامزادگان و بقاع متبرکه در ایام نوروز هستند عنوان کرد: امسال نیز همچون ادوار گذشته امامزادگان و بقاع متبرک میزبان زائران و مجاورانی بودند که در قالب طرح آرامش بهاری بیش از 25 هزار نفر از هیئت امنا و خدام این اماکن متبرکه وظیفه خدمت‌رسانی به میزبانان را داشتند که از این میان می توان به این موارد رعایت نظافت، بهداشت، آراستگی و رعایت اخلاق حسنه با مردم و فعالیت های مردمی و اقامه نماز جماعت صبح و مغرب و عشاء خدمات اسکان به زائران با نظارت مردم اشاره کرد.

وی افزود: هر کاری که با نظارت مستقیم مردم انجام شود با قوت بیشتری به نتیجه می‌رسد و تاکنون بیش از 8 هزار نفر از زائران با تماس تلفنی نقاط ضعف و یا قوت طرح آرامش بهاری را به مسئولان اجرایی آن گوشزد کرده اند سازمان اوقاف نیز با مشارکت 240 نفر فعالیت نظارتی و بازرسی خود را از روند برگزاری این طرح انجام می‌دهد.

همچنین حضور روحانیون و علما برای پاسخگویی به سوالات شرعی و مباحث مشاوره‌ای با حضور بیش از 2500 نفر از مبلغین حوزه‌های علمیه قم و برپایی نمایشگاه کودکان و غرفه عفاف و حجاب و مشاوره و بخش چندرسانه ای از نقاط قوت آرامش بهاری است.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: امسال در لحظه تحویل سال شاهد حضور بیشمار زائرین در امامزادگان بودیم که سنت خوبی است و مردم علاقه بسیار دارند که در لحظات آغازین سال نو در اماکن مقدس اوقات خود را سپری کنند و امسال بیش از 6 میلیون نفر میهمان امامزادگان در لحظه تحویل سال بودند.

امیدواریم با ارایه خدمات مادی معنوی و فرهنگی اوقات مناسبی را برای زائران و مجاوران امامزادگان و بقاع متبرکه فراهم سازیم تا طبق گفته امام خمینی (ره) بنیانگذار ایران در بقاع متبرکه با آرامش زندگی کنیم.

شایان ذکر است بازدید جمعی از اصحاب رسانه از اماکن مقدسه و امامزادگان شاخص شهر تهران که طرح آرامش بهاری را برگزار می کنند انجام می شود و هم اکنون این کاروان خبری در امامزاده صالح تجریش به سر میبرد.

پایان پیام/


 

کد خبر 355109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha