کانون های فرهنگی وهنری مساجد فارس میزبان سوگواران حضرت زهرا(س) می شوند

خبرگزاری شبستان:سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد فارس ازبرگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه دریک هزار و 57 کانون استان خبردادوگفت:این مراسم با بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی 13 و 14فررودین همراه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام غلامحسین نیازی، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس امروز (10 فروردین) در آستانه فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) و هفتمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی( قدس سره) با اشاره به اهمیت علم و دانش و همچنین مقام علماء و دانشمندان در دین مبین اسلام، گفت: علماء برج و باروی دین و مذهب و همچنین پاسداران مرزهای عقیدتی و فرهنگی جامعه هستند و آیت الله فاضل لنکرانی یکی از علماء نامدار معاصر، از فقهای بزرگ و احیاگر ایام فاطمیه بود.


وی با بیان اینکه این مرجع عالیقدر از شاگردان حضرت امام (ره) بودند، افزود: این عالم ربانی با رهبری فعالیت های علمی، سیاسی و فرهنگی نقش مهمی در رونق بخشیدن به حوزه علمیه قم داشتند و یاور دلسوزی برای انقلاب اسلامی و بنیانگذار این انقلاب بود.


سرپرست نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس با اشاره به ویژگی های برجسته شخصیتی آیت الله فاضل لنکرانی، خاطرننشان کرد: ارادت خاص و خالص به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از ویژگی های مهم شخصیتی این عالم ربانی بود که در ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار (ع) و همچنین روزهای جمعه مراسم ویژه در بیت معظم له برگزار می شد.


حجت الاسلام نیازی همچنین ادامه داد: یکی از مجالسی که آن مرجع عالیقدر به آن اهتمام ویژه ای دات، مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بود و شاید همین توجه به سیده نساء عالمین بود که ارتحال ایشان در ایام فاطمیه بوده و مراسم تشییع وی نیز در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) صورت پذیرفته است.


سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد فارس از برگزاری مراسم بزرگداشت این عالم ربانی در کانون های مساجد خبرداد و گفت: ثواب قرائت طرح تلاوت نور در 13 و 14 فرورین ماه نیز به حضرت زهرا(س) و روح مطهر آیت الله فاضل لنکرانی اهدا می شود.


وی با اشاره به برنامه های کانون های مساجد فارس در ایام فاطمیه، افزود: برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری، اهدای ثواب ختم قرآن و صلوات، برپایی خیمه های عزاداری، نمایشگاه و و مسابقه کتابخوانی با موضوع حضرت زهرا(س) از برنامه هایی است که در یک هزار و 57 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار خواهد شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 355127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha