وقوع بیشترین سوانح رانندگی در ایام نوروز در سه محور ارتباطی کشور

خبرگزاری شبستان:رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از وقوع بیشترین سوانح رانندگی در ایام نوروز در سه محور ارتباطی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، سردار اسکندر مؤمنی با حضور در اتاق مانیتورینگ کنترل محورهای استان سمنان در پلیس راه سمنان- دامغان، به معرفی سه محور پرتصادف کشور در تعطیلات نوروزی پرداخت.


وی اضافه کرد: در روزهای تعطیلات عید نوروز، شاهد وقوع بیشتر سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی اصفهان- شیراز، رشت- لاهیجان و شاهرود- سبزوار بوده‌ایم.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه محور شاهرود-سبزوار در محدوده استان سمنان قرار دارد و از این رو باید بیشتر مورد نظر مسئولان انتظامی و پلیس راه این استان باشد، خواستار کاهش تصادفات در کشور از طریق فرهنگ‌سازی توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی شد.


وی بیان داشت: در روزهای اخیر شاهد آغاز دور دوم سفرهای نوروزی در کشور بودیم؛ اما در روز جاری ترافیک در راه‌ها در مقایسه با روز گذشته دارای حجم کم‌تری است.


مومنی با بیان اینکه بر اساس آمارها، پراید 30 درصد تصادفات نوروز امسال را داشته و بیشترین تصادفات را در بین خودروها دارد افزود: نمی خواهیم دارندگان خودروی پراید را نگران کنیم، ولی کنترل و هدایت پذیری خودروی پراید در سرعت بالای 80 کیلومتر درساعت به شکل فزاینده ای کاهش می یابد.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از رانندگان خودروی پراید خواست با مدیریت سرعت هنگام رانندگی، به هیچ عنوان با این خودرو بالاتر از 80 یا 90 کیلومتر درساعت سرعت نروند تا سوانح مربوط به این خودرو کاهش یابد.


وی تصریح کرد: در نوروز امسال و تاکنون، پس از خودروی پراید، به ترتیب پیکان و پژوی 405 بیشترین تصادفات را داشته اند.


مومنی با اشاره به ضرورت استفاده از فناوریهای نوین و تجهیزات هوشمند در نظارت و کنترل تردد و ترافیک محورهای مواصلاتی در کشور، اظهار داشت: استفاده از فناوریهای نوین امروزه یک انتخاب نیست بلکه ضرورت است.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از برنامه ریزی برای پوشش 30 هزارکیلومتری جاده های کشور به سیستم هوشمند در سالجاری خبر داد و اضافه کرد: مسیر شمال شرق به شمال غرب کشور یعنی محورهای مشهد، ساری، رشت، آستارا، اردبیل و تبریز اولویت پلیس راهور برای تجهیز راه ها به سیستم هوشمند هستند.


وی با اشاره به اینکه هدف پلیس راهور تجهیز راه های پر تردد کشور به سیستم هوشمند است، اظهار داشت: کل مسیر تهران – مشهد که بخش مهمی از آن از استان سمنان عبور می کند به سیستم هوشمند مجهز است.


مومنی خاطرنشان کرد: اکنون مسیرهای منتهی به مشهد مقدس از طریق جاده های استانهای سمنان و گلستان به استان خراسان رضوی پر ترددترین مسیرهای کشور هستند.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنین از ورود یک جبهه هوای سرد از غرب کشور خبر داد و گفت: با ورود این جبهه هوای سرد در روزهای آتی، احتمال بارش در ارتفاعات و به تبع آن لغزندگی جاده‌ها و محورهای ارتباطی وجود دارد و از این رو، از رانندگان می‌خواهیم تا بیشتر مراقب باشند.


مؤمنی ابراز داشت: با تغییر شرایط جوی، رانندگی در محورهایی که در ارتفاعات قرار دارند، به سبب بارش برف و بارانی که به احتمال زیادی این جاده‌ها را فرا خواهد گرفت، باید با دقت نظر بیشتری همراه باشد.


وی عنوان داشت: کاهش سرعت و افزایش فاصله طولی با خودروی جلویی در این شرایط از توصیه‌های اکید پلیس است که باید مورد دقت قرار گیرد تا خدای نکرده حادثه‌ای در این وضعیت رخ ندهد.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در پایان یادآور شد: رانندگان باید هنگام رانندگی و پس از مدتی رانندگی به ویژه در جاده‌های کویری کشور، به استراحت بپردازند تا سوانح ناشی از خواب‌آلودگی کاهش یابد.
 

پایان پیام/

کد خبر 355165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha