بازدید 70 هزار و 780 نفر از مراکز تاریخی استان زنجان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان از بازدید 70 هزار و 780 نفر از مراکز تاریخی استان زنجان خبر داد و گفت: گنبد سلطانیه و مردان نمکی گوی سبقت را از دیگر مراکز تاریخی استان ربوده اند.

یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در گفتگو با خبرنگار شبستان در زنجان اظهار داشت: آمار مسافران نوروزی در استان زنجان بر مبنای اقامت مسافران در مراکز اقامت رسمی که هتل، هتل آپارتمان، کمپها و مهمانپذیرها در نظر گرفته شده است، انجام می شود که تاکنون 26 هزار و 137 نفر اقامت شبانه در این مراکز داشتیم.


وی از 271 مورد نظارت بر رستوران های بین راهی، هتل ها و دفاتر خدماتی خبر داد و افزود: تاکنون 14 مورد به تذکر شفاهی و اخطار و 2 مورد به پلمپ مراکز پذیرایی بین راهی منجر شده است.
 

این مقام مسئول بازدید از مراکز تاریخی استان زنجان تا به امروز را 70 هزار و 780 مورد عنوان کرد و افزود: تاکنون سلطانیه بیشترین آمار بازدید کنندگان را به خود اختصاص داده است.
 

به گفته رحمتی، 16 هزار و 624 نفر نیز از موزه مردان نمکی استان زنجان بازدید کرده اند.
 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازدید از مراکز تاریخی و مدت اقامت مسافران با رشد 6 درصدی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته همراه بوده است، افزود: اقدامات انجام شده برای مدت اقامت مسافران در مراکز گردشگری از 42 دقیقه در سال گذشته به 4 ساعت ارتقاء یافته است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 355188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha