نشاط بهاری آمیخته باشمیم اهل بیت (ع)/ بازدید65هزار زائر ازبقاع کردستان

خبرگزاری شبستان: طرح آرامش بهاری منجر به آمیخته شدن نشاط و سرسبزی بهاری با شمیم و عطر اهل بیت (ع) شده و تاکنون 65 هزار زائر از بقاع متبرکه استان کردستان بازدید ودر این طرح شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، امسال برای چهارمین سال پیاپی شاهد برگزاری طرحی با عنوان آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروز در بقاع متبرکه سراسر استان های کشور هستیم و در این راستا نیز این طرح در استان کردستان همواره به صورت مطلوبی اجرا شده و می شود.


در این چند سال اخیر با آغاز تعطیلات نوروزی و زنده شدن دوباره طبیعت در جوار اماکن و بقاع متبرکه طرحی به منظور ترویج سنت های اصیل اسلامی اجرا می شود.


خوشبختانه این طرح هم اکنون به خوبی در میان گردشگران و مسافران نوروزی شناخته شده است و این افراد با ورود به هر شهری سراغی از بقاع محل اجرای این طرح می گیرند و در برنامه های تدارک دیده شده مربوط به این طرح شرکت می کنند و افزایش هر ساله حضور گردشگران در این طرح گواهی بر این مدعاست.


توزیع 3 هزار جلد کتابچه آرامش بهاری در بقاع متبرکه کردستان


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در این رابطه به خبرنگار شبستان گفت: تقویت باورهای دینی و افزایش سطح فکری و فرهنگی زائران و هم چنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری از مهمترین اهداف برگزاری طرح آرامش بهاری است.


سلمان روحی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در شهرستان های سنندج،قروه و بیجار در حال برگزاری است، عنوان کرد: در قالب این طرح خیمه هایی تحت عنوان معرفت در سطح بقاع متبرکه این سه شهرستان برپا شده است.


وی اظهارداشت: تهیه هفت سین قرآنی و نقاره زنی از دیگر برنامه های اجرایی در قالب طرح آرامش بهاری در استان بوده است.


وی بیان داشت: از دیگر برنامه های اجرایی در این طرح شامل برگزاری مسابقه پیامکی قرآن بخوانید و جایزه بگیرید، جلسات پرسی و پاسخ ، برپایی نماز جماعت و ایستگاه مشاوره است.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کردستان اظهارداشت: تاکنون حدود 3 هزار کتابچه آرامش بهاری در بقاع متبرکه محل اجرای این طرح توزیع شده است.


بازدید روزانه 5700 زائر از بقاع مجری طرح آرامش بهاری در کردستان


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه کردستان به خبرنگار شبستان گفت: در حال حاضر طرح آرامش بهاری در 11 بقعه متبرکه شهرستان های سنندج،قروه و بیجار درحال برگزاری است.


مهدی مرادی عنوان کرد: روزانه 5 هزار و 700 زائر از بقاع متبرکه ی محل برگزاری طرح آرامش بهاری بازدید کردند.


وی بیشترین آمار بازدیدکنندگان را مربوط به قرآن نگل موجود دربخش کلاترزان سنندج و امامزاده سید جلال الدین شهرستان قروه ذکر کرد.


وی اظهارداشت: در قالب این طرح 11 روحانی اهل تسنن و تشیع به بقاع متبرکه استان اعزام شدند و امسال تنها یک روحانی به نام حجت الاسلام جواد دهقان از استان قم به شهرستان قروه برای پاسخگویی به مسائل شرعی و برگزاری نماز جماعت اعزام شده است.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه کردستان افزود: خیمه های معرفت در امامزاده سید جلال الدین قروه، امامزادگان شهر پیرتاج بیجار و امامزاده هارجه خاتون در سنندج برپا شده است.


مرادی تصریح کرد: در قالب این خیمه ها غرفه هایی شامل حجاب و عفاف، کودکان، پاسخگویی به مسائل شرعای، اعقاید و مشاوره ایجاد و نمایشگاهی هم در قالب پوسترهایی با موضوعات اجتماعی نیز برپا شده است.


وی برگزاری مسابقه پیامکی را یکی دیگر از برنامه های طرح آرامش بهاری خواند و اعلام کرد: تاکنون در مسابقه پیامکی 500 نفر شرکت کردند که در پایان این طرح به پنج نفر از برگزیدگان به رسم یادبود هدایایی اهدا می شود.


طرح آرامش بهاری شمیم و رایحه خوش اهل بیت(ع) را با شور و نشاط و سرسبزی بهاری می آمیزد و گردشگران و مسافران نوروزی را به سوی بقاع متبرکه جذب و موجبات شادی و خوشحالی آنها را فراهم می کند.


طرح آرامش بهاری از 28 اسفند سال 92 همزمان با سراسر کشور در کردستان هم آغاز شده و تا 15 فروردین ماه امسال نیز در بقاع متبرکه استان ادامه دارد.


گزارش از چنورصادقی

کد خبر 355224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha