836 دهیاری گلستان در خدمت مسافران نوروزی هستند

خبرگزاری شبستان: مسئول کمیته گردشگری روستایی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گلستان با اشاره به تشکیل این کمیته در سطح 836 روستای استان گفت: 836 دهیاریگلستان با تمام امکانات در خدمت مسافران نوروزی هستند.

 قاسم سمیعی، مسئول کمیته گردشگری روستایی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گلستان در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگ روستاهای بخش نوکنده شهرستان بندرگز واقع در روستای لیوان غربی(شرق گلستان) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: گلستان حدود یک هزار روستا دارد که از این تعداد 906 روستا دارای شورای اسلامی هستند که تعداد اعضای آنها 3 هزار و 46 نفر است.


وی خاطرنشان کرد: از مجموع 906 روستای دارای شورای اسلامی، 836 روستا نیز دارای دهیاری می‏باشند که به زائران حضرت علی‏بن‏موسی‏الرضا (ع) خدمت‏رسانی می‏کنند.
 

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: در استان گلستان جاذبه‏های طبیعی، تاریخی و فرهنگی با فاصله کم از یکدیگر قرار داشته که یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در جذب گردشگر به شمار می‏رود.


سمیعی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‏های گردشگری استان گلستان 60 جشنواره فرهنگ روستا از سوم فروردین ماه امسال در سطح روستاهای استان در حال برگزاری هستند.
 

به گفته وی، این جشنواره‏ها، فرهنگ و شیوه زندگی سنتی روستاییان استان گلستان را به شهرنشینان استان و مسافران نوروزی معرفی می‏کنند تا از این طریق بین شهرنشینان و زندگی روستایی پیوند ایجاد کنند.


مسئول کمیته گردشگری روستایی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گلستان با بیان اینکه همه روزه بین 2 تا 4 هزار نفر از جشنواره‏های فوق بازدید می‏کنند، به راه‏اندازی 24 کمپ گردشگری روستایی در مبادی ورودی، تفرجگاه‏ها و مناطق گردشگری استان اشاره کرد و گفت: این کمیته از طریق دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در تلاش است میزبان شایسته‏ای برای مسافران نوروزی و زائران حضرت علی‏بن‏موسی‏الرضا (ع) باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 355384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha