شهید مطهری با تکیه بر تفکرات اسلامی جهان بینی مادی را به چالش کشید

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد گفت: شهید مطهری با تکیه بر تفکرات اسلامی جهان بینی مادی را به چالش کشید و فرازهای مهم جهان بینی اسلامی را به جامعه بشری ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، جواد کریمی قدوسی عصر امروز (12 اردیبهشت) در مراسم گرامیداشت مقام معلم در همایش نقش رهبری نسل جوان در بیداری اسلامی در جامعه المصطفی العالمیه مجمع آموزش عالی مشهد گفت: هر انقلابی بدون چنگ زدن به آثار شهید مطهری نمی تواند پایدار باشد.

 

وی افزود: شهید مطهری شخصیت عظیمی بود که بلافاصله پس از تاسیس انقلاب اسلامی در صحنه تاثیرگذاری انقلاب مورد حمله کوردلان قرار گرفت و به شهادت رسید که نشان از اهمیت این شخصیت بزرگ عالم اسلام است.


شهید مطهری در بین متفکران عالم اسلام، شاگرد به تمام معنای مکتب امام (ره) بود


کریمی قدوسی با بیان اینکه این استاد بزرگ در بین متفکران عالم اسلام، شاگرد به تمام معنای مکتب امام(ره) بود، تصریح کرد: آنچه که در بیداری اسلامی و نهضت اصلاح در کشورهای اسلامی، جهان به آن نیازدارد در آثار شهید مطهری وجوددارد و آثار این استاد بزرگوار الگویی مناسب برای رسیدن به اهداف اسلامی است.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه ما شاهد درخواست ها و مطالباتی از جوامع اسلامی هستیم که همه راهکارها در آثار شهید مطهری مورد توجه قرار گرفته است.


استاد مطهری جهان بینی را با جهان شناسی تغییر داد

وی با بیان این که بیداری اسلامی محتاج جهان بینی است، اظهار داشت: جهان بینی اسلامی در مقابل جهان بینی مادی قرار دارد که استاد مطهری جهان بینی را با جهان شناسی تغییر داد.


درجهان بینی اسلامی انسان به عنوان عنصر انقلابی معرفی می شود

 

کریمی ادامه داد: جهان بینی مادی در قرون اخیر با ترویج فرهنگ غیر دینی انسان را هم پایه حیوان تعریف می کند و اساس فطرت انسان را در حاشیه زندگی می برد، اما شهید مطهری با تکیه بر تفکرات اسلامی جهان بینی مادی را به چالش کشید و فرازهای مهم جهان بینی اسلامی را به جامعه بشری ارائه کرد و انسان را به عنوان عنصر انقلابی معرفی نمود.

 

به آثار شهید مطهری با توجه به مقتضیات زمان احساس نیاز بیشتری می شود

 

کریمی کتاب عدل الهی، جامعه و تاریخ، زندگی جاوید و حیات اخروی، جاذبه ودافعه، فلسفه انتظار حماسه حسینی و بحث رهبری را از جمله آثار راهبردی شهید مطهری برشمرد و اذعان داشت: در شرایط امروزی به آثارشهید مطهری با توجه به مقتضیات زمان احساس نیاز بیشتری می شود.

 

وی ترجمه آثار شهید را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: اگر این آثار به جای مانده به زبان های مختلف جهان ترجمه شود مهمترین راهکارهای بیداری اسلامی را متوجه کشورهای به پا خواسته خواهد کرد.


امروز تمام قدرت غرب وابسته به نفتی است که در بلاد مسلمین قرار دارد
 

کریمی قدوسی گفت: امروز تمام قدرت غرب وابسته به نفتی است که در بلاد مسلمین قرار دارد که امید است با پیروی عموم مسلمانان از معلومات ناب اسلام ریشه استکبار جهانی از مرز و بوم مسلمانان قطع شود.
 

 

 

پایان پیام/

کد خبر 35558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha