کسب رتبه برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی توسط آموزش و پرورش فارس

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش فارس از پذیرش و اسکان بیش از یک میلیون و 962 هزار نفرشب تا صبح جمعه 15 فروردین در استان خبر داد و گفت: این اداره کل توانست رتبه برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی کسب کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، حمیدرضا آذری، مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به پایان کار ستاد های اسکان فرهنگیان در فارس از پذیرش و اسکان بیش از یک میلیون و 962 هزار نفرشب تا صبح جمعه پانزدهم فروردین در این استان خبر داد و گفت: این استان توانست رتبه برتر کشور را به خود اختصاص دهد.

 

وی با اشاره به اینکه براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، استان فارس برای سومین سال پیاپی توانسته است رتبه برتر کشور را در پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی به خود اختصاص دهد، یادآور شد: آموزش و پرورش فارس سعی کرد تمامی قوا و ظرفیت خود را در زمینه اسکان میهمانان نوروزی به کارگیرد و در تعطیلات نوروز امسال بیش از سه هزار و 600 نفر از فرهنگیان شامل کادر اداری ادارات آموزش و پرورش، مدیر، معاون، سرایدار و خدمت گزاران مدارس مشغول خدمت رسانی به میهمانان نوروزی بودند.

 

آذری با اشاره به آماده سازی نزدیک به 2 هزار آموزشگاه و 18 هزار کلاس درس و 65 سالن ورزشی در سراسر استان برای اسکان زائران فرهنگی در عید نوروز، اظهار داشت: استان فارس از دیر باز به مهمان نوازی شهرت دارد لذا آموزش و پرورش نهایت تلاش خود را کرد تا شرایط را طوری مهیا کند که فرهنگیان و میهمانان نوروزی در شرایط ایده آل و مفرحی تعطیلات را سپری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت ستادهای اسکان فرهنگیان استان به صورت شبانه روزی بود، گفت: مسئولین پذیرش در ستادهای اسکان در هر لحظه از شبانه روز تمامی کسانی را که به این ستادها مراجعه کردند پذیرش و در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان دادند.

 

آذری همچنین از تشکیل تیم های بازرسی و نظارت بر مدارس و اماکن اقامتی وابسته به آموزش و پرورش استان نیز خبرداد و گفت: این تیم های بازرسی ضمن حضور در مدارس محل اسکان زائران فرهنگی در شیراز از روند وضعیت پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی بازدید کردند.

 

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی فرهنگیان فارس گفت: از 2 ماه قبل از شروع کار ستاد های اسکان جلسات متعددی با شهرداری و نیروی انتظامی و سایر نهاد ها و دستگاه های متولی امر اسکان برگزار شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ماحصل این جلسات را اطلاع رسانی خوب و تامین امنیت محل های اسکان فرهنگیان دانست و گفت: مجموع این عوامل دست به دست هم داد تا در نهایت امروز شاهد میزان رضایتمندی بالا و آسودگی خاطر میهمانان نوروزی در استان را شاهد باشیم.

 

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، آذری با اعلام اینکه اطلاع رسانی یکپارچه در سراسر استان، نصب بنر و پلاکاردهای لازم در مبادی ورودی شهرها و میادین از جمله اقدامات پیش بینی شده برای راهنمایی مهمانان فرهنگی بود، تصریح کرد: تمامی زائرانی که در مدارس و اقامت گاه های وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند بیمه مسئولیت مدنی نیز بودند.

 

وی گفت: براساس اعلام قبلی در روز جمعه پانزدهم فروردین ماه نیز تمامی مدیران و کادر مدارس که اسکان فرهنگیان را بر عهده داشتند، آموزشگاه ها و مدارس استان را برای استقبال از دانش آموزان در سال جدید آماده کردند.

 

پایان پیام/

کد خبر 355612

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha