دومین جشنواره پیامک ادبی خلیج فارس در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری دومین جشنواره پیامک ادبی با موضوع خلیج فارس در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور، خلیج فارس را نماد عزت ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: قطره قطره‌ خلیج خروشان فارس با دلدادگی و عشق به اسلام و میهن دلاورمردان مسلمان ایران در هم آمیخته و چشم دل می‌باید تا آلاله‌های شکفته در امواج این خلیج را دریافت.

 

وی گفت: دهم اردیبهشت ماه که به نام روز ملی خلیج فارس نام نهاده شده است، فرصت مناسبی است تا هنرمندان و اصحاب فرهنگ در قالب‌های مختلف به توصیف نماد عزتمندی ایران اسلامی بپردازند و با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی و در قالب پیامک ادبی به خلق آثاری ماندگار بپردازند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی محورهای این جشنواره را شامل تک‌بیت‌ها و جملات ادبی با موضوع خلیج فارس، رویاپردازی‌ها و صور خیال و سایر آرایه‌های ادبی در شعر و نثر با محوریت خلیج فارس و تاریخ و جغرافیای خلیج فارس و جملات کوتاه با الهام از اشعار و نوشته‌های بزرگان شعر و ادب درباره خلیج فارس با ذکر منبع، عنوان کرد.

 

صفی‌پور، از همه‌ی اساتید حوزه فرهنگ و ادب و نیز هنرمندان استان و کشور دعوت کرد تا با ارسال آثار خود بر غنای جشنواره بیافزایند.

 

براساس این گزارش، متن پیامک ارسال شده باید تک بیت، مصرع یا جمله‌ای زیبا و تاثیرگذار باشد که برای نخستین بار آفریده شده و متن پیام باید در حد 25 تا 150 کاراکتر باشد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی، علاقمندان می‌توانند متن پیـامک‌های خـود را تا پنجم اردیبهشت‌ماه جاری به شمـاره 30002828208208 ارسال نمایند.

 

گفتنی است علاقمندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.news.ershad-as.ir مراجعه نمایند.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 355751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha