همایش فرقه شناسی" وهابیت " در جاسک برگزار شد

اولین همایش فرقه شناسی با موضوع " وهابیت " در فرهنگسرای شهید باهنر شهرستان جاسک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، این همایش امروز (13 اردیبهشت) به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک و با همکاری دفتر امام جمعه این شهر و موسسه والای منتظر قم به مدت 2 روز با حضور حجت الاسلام حبیب عباسی از علمای قم برگزار شد که مورد استقبال مسئولان ادارات، علمای تشیع و تسنن، طلاب حوزه علمیه شهرستان، دانشجویان و به ویژه نخبگان فرهنگی قرار گرفت.

 

حجت الاسلام غلامی، امام جمعه شهرستان جاسک، هدف از برگزاری این همایش را معرفی مذاهب ذاله به آحاد مختلف مردم عنوان کرد و گفت: هدف اصلی وهابیت از بین بردن اسلام است.

 

وی افزود: با برگزاری مستمر اینگونه نشست ها و همایش ها، وهابیت در این منطقه ریشه کن می شود.

 

غلامی بر تداوم و استمرار این همایش ها تاکید کرد و اظهار داشت: جلسه های بعدی برای افراد و گروه های مختلف گذاشته شود تا بتوانیم تمام مسلمانان منطقه را از گزند این افراد دور نگه داریم.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک نیز گفت: مهم ترین دستاورد اینگونه همایش ها، شناساندن چهره واقعی دین اسلام به نسل های جوان است.

 

کاظم قاسم زاده افزود: فرقه های ذاله از دیر زمان وجود داشته اند و هم اکنون در جهان امروزی فرقه های ذاله مختلفی ذهن جامعه ما را هدف قرار داده است و ما قصد داریم با برگزاری این چنین همایش ها، جوانان منطقه خود را واکسینه کنیم.

 

در این همایش 2 روزه استاد عباسی پیرامون به وجود آمدن وهابیت و اقداماتی که تاکنون انجام شده به صورت کامل سخن گفت.

 

گفتنی است، پاسخگویی به شبهات دینی افراد شرکت کننده از دیگر برنامه های این همایش بود که مورد استقبال قرار گرفت و از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب هایی با موضوع وهابیت میان تمام حاضران در جلسه توزیع شد.
 

پیان پیام/
 

کد خبر 35599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha