بهره مندی بیش از 15 هزار نفر از آموزش های فنی و حرفه ای خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از آموزش 15 هزار و 773 نفر در بخش آموزش دولتی در سال گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون در سطح استان 22 مرکز آموزش دولتی و 148 آموزشگاه آزاد فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسین خوشایند امروز (17 فروردین) در کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: مهارت و سرمایه دو عنصر مهم برای اشتغال محسوب می‌شود.


وی مهمترین رسالت فنی و حرفه‌ای را آموزش دوره‌های رسمی دانست و افزود: این کار با تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر و ارتقای نیروهای شاغل در حرفه‌های مختلف مسیر می شود.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی این سازمان در دو بخش دولتی و خصوصی صورت می‌گیرد، گفت: هم اکنون در سطح استان 22 مرکز آموزش دولتی و 148 آموزشگاه آزاد فعالیت می‌کنند.


خوشایند از آموزش 15 هزار و 773 نفر در بخش آموزش دولتی سال گذشته خبر داد و بیان داشت: تعداد 2 میلیون و 594 هزار نفرساعت در آموزشگاه‌های دولتی آموزش دیده‌اند.


وی ادامه داد: آموزش‌های دولتی در زندان، پادگان، مناطق روستایی و عشایری، صنایع و صنوف و جوار دانشگاه ها ارائه می‌شود.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در سطح استان 120 کارگاه مجهز وجود دارد، تصریح کرد: این کارگاه‌ها در سال 92 قابلیت آموزش 367 حرفه را داشته‌اند.


خوشایند با اشاره به عملکرد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: تعداد یک میلیون و 320 هزار نفر ساعت در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت پروژه عمرانی با زیربنای 7 هزار و 520 متر مربع در حال ساخت است، گفت: این پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی بین 5 تا 85 درصد هستند و برای تکمیل نیازمند 3 میلیارد تومان اعتبار است.


پایان پیام/

کد خبر 356037

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha