برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمند حوزه هنری استان زنجان

خبرگزاری شبستان: مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان زنجان از برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی دکتر علی عبدالحسین زاده، هنرمند حوزه هنری استان زنجان در دانشگاه زنجان خبر داد.

اکبر اماملو، در گفتگو با خبرنگار شبستان در زنجان، اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی به همت حوزه هنری استان زنجان و با مشارکت دانشگاه زنجان از (18 فروردین) سال جاری به مدت سه روز در محل سالن نمایشگاهی سهروردی دانشگاه زنجان برپا می شود.
 

وی با اشاره به دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد: معرفی هنر اصیل خوشنویسی در بین اقشار جامعه و نشر و گسترش این هنر در بین علاقمندان از جمله اهداف مهم برپایی این نمایشگاه است.
 

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه با توجه به ورود نرم افزارهای کامپوتری، احساس می شود هنر ارزشمند خوشنویسی کم کم رو به فراموشی می رود، ابراز امیدواری کرد: برپایی این نمایشگاه ها گامی در جهت ایجاد انگیزه و فعالیت بیش از پیش علاقمندان در این عرصه است.
 

اماملو، ابراز کرد: علاقمندان می توانند جهت بازدید از نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد عبدالحسین زاده از ساعت 9 صبح تا 17 عصر از روز دوشنبه (18 فروردین) به مدت سه روز از این نمایشگاه بازدید کنند.
 

شایان ذکر است، دکتر علی عبدالحسین زاده، متولد سال 1343 در روستای اندبیل خلخال، فارغ التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه تهران در سال 1373 بوده که تاکنون موفق به کسب عنوان های مختلف کشوری در خوشنویسی شده است.
 

کتابت کل قرآن کریم و صحیفه سجادیه به خط ثلث و چاپ اشعار ترکی استاد شهریار به خط نستعلیق از جمله آثار ارزشمند این هنرمند در سال های اخیر است.
 

دکتر عبدالحسین زاده دارای مدرک فوق ممتاز ثلث از انجمن خوشنویسان ایران است که از سال 89 تا 91 اقدام به کتابت قرآن اقدام کرده است.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 356117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha