جوانان هلال احمر  ایلام، یک هزار مسافر نوروزی را راهنمایی کردند

خبرگزاری شبستان: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام، گفت: در ایام تعطیلات نوروزی بیش از یک هزار و 130 نفر روز از جوانان عضو این جمعیت مسافران نوروزی را راهنمایی و خدمات امدادی نیز ارائه کردند.

علی اصغر علی اکبری، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام، صبح امروز(18 فروردین) در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ایلام، اظهار کرد: امسال طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی با عنوان "طرح ایمنی و سلامت مسافران" به اجرا درآمد.


وی، تصریح کرد: طرح مذکور یک هزار و 130 نفرروز از جوانان جمعیت در 8 شهرستان استان با 19 پست و 13 خیمه نماز در ورودی و خروجی شهرستان ها، مسافران نوروزی به این استان را راهنمایی کردند.


علی اکبری، بیان کرد: از تعداد پست های این جمعیت 2 پست به صورت شبانه روزی در نقطه ایثار مهران و شرهانی دهلران به کاروان راهیان نور این مناطق عملیاتی خدمات ارائه کردند.


معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام، اضافه کرد: جوانان داوطلب این طرح همچنین در 4 پست صحاب در تفرجگاه ها و مناطق تفریحی استان به صورت سیار حضور یافته و مسافران این مناطق را با عملکرد این جمعیت آشنا و اقدام به توزیع اقلام فرهنگی کردند.


وی، برپایی 9 فضای کودک، ایستگاه سلامت تست قندخون، فشارخون، امداد و کمک های اولیه با 10 هزار و 930 مراجعه کننده و نمایشگاه حوادث جاده ای را از دیگر اقدمات این معاونت به مسافران و گردشگران نوروزی به این استان عنوان کرد.


علی اکبری، افزود: همچنین در این طرح 33 هزار و 500 خودرو در کنار پست های راهنمایی مسافران مستقر شده و بیش از 100 هزار و 670 مسافر به این مراکز مراجعه کرده و از خدمات این طرح بهره مند شدند.


معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام، بیان کرد: در طرح مذکور 36 هزار و 200 بسته اقلام فرهنگی از جمله نقشه استان، کتابچه، ادعیه، دعای سفر، بازی کودکان و بروشور به مراجعه کنندگان اهداء شده است.


وی، یادآور شد: در این ایام سایت سفر سالم این جمعیت فعال بوده و مسافران را با آخرین اطلاعات ازوضعیت جاده ها و نقاط حادثه خیز استان آگاه و تمام نکات ایمنی در سفر را به مراجعه کنندگان اطلاع رسانی کرده است.


علی اکبری، به نام گذاری هر کدام از پست های طرح با نام مبارک شهدا اشاره کرد و افزود: در این طرح جشنواره فیلم و عکس برگزار و به 10 اثر از آثار برتر ارسال شده از ارائه خدمات دهی این طرح، جوایزی اهدا می شود.


معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام، اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال برای اجرای طرح های نوروزی موازی کاری در دستگاه ها و نهادهای خدمت رسان وجود نداشته، توانسیم با انسجام و هماهنگی خدمات مطلوب و ارزنده ای را به مسافران نوروزی به این استان ارائه کنیم.


وی، حضور جوانان و خدمات عام المنفعه و بشردوستانه آنان در پیشبرد اهداف جمعیت را مهم و تاثیر گذار دانست و خاطرنشان کرد: در پایان طرح مذکور عضو ، شعبه و پست برتر را معرفی کرده و به آنان لوح سپاس و هدایایی اهدا خواهد شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 356352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha