هنر بهترین ابزار انتقال فرهنگ و ارزش ها

خبرگزاری شبستان: دبیر نخستین جشنواره فیلم مستند اصفهان،‌ هنر را بهترین ابزار انتقال فرهنگ و ارزش ها دانست.

میثم بکتاشیان،‌ دبیر نخستین جشنواره فیلم مستند اصفهان، با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان در اصفهان گفت: فیلم از ابزارهایی است که برای انتقال مفاهیم و ارزش های فرهنگی می توان از آن بهره برد به گونه ای که در جهان امروز فیلم در جهان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

وی ادامه داد: فیلم موثرترین ابزار هنری برای مفاهیم عمیق انسانی و ارزشی است به طوری که می تواند سطح فرهنگ دینی مردم را ارتقا بخشد.

 

وی از برگزاری جشنواره فیلم مستند اصفهان با محور اصفهان مانند مشاهیر و مفاخر، تاریخ و تمدن، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، علم و صنعت، زیست محیطی، اجتماعی، قوم شناسی، آموزشی، سیاسی اقتصادی و تجربی خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف ارتقای فیلم مستند اصفهان در کشور برگزار می شود.

 

بکتاشیان، افزود: این جشنواره "9 الی 12 اردیبهشت" در تالار هنر برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به سایت تالار هنر مراجعه کنند.

 

وی تصریح کرد: با فعال کردن نوجوانان و جوانان در حوزه فیلم و فیلم سازی می توان ارزش های ناب اسلامی و ایرانی و فرهنگ را به تمام دنیا و نسل بعد انتقال دهیم و گام مهمی در ترویج فرهنگی ایرانی اسلامی برداریم.

 

وی افزود: با برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های ویژه فیلمسازی می توانیم نوجوانان و جوانان علاقه مند به هنر فیلمسازی را در مسیر توسعه و پیشرفت فرهنگ یاری رساند.

 

پایان پیام/

کد خبر 356390

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha